Legfrissebb híreink
- Hisense a CES-en: Újradefiniált házimozi-élmény, innováció a LED technológiában, Pantone-együttműködés
- A Knox Suite immár skálázható csomagokban elérhető
- Legendás ökölvívó mutatta be az új HONOR okostelefont
- A TCL több díjat is elnyert kijelző-innovációiért és intelligens otthoni megoldásaiért a CES-en
- Itt az új Sandberg USB-C dokkoló és arcfelismerő webkamera
Keresőszolgáltatás létrehozásáról tárgyal a Yahoo! és a Facebook
A brit The Sunday Telegraph értesülései szerint együttműködésről tárgyaltak a Yahoo! és a Facebook vezetői - írja a Business Insider online kiadása.
A Facebook már korábban kinyilvánította szándékát egy kereső szolgáltatás létrehozására. Alapítója, Mark Zuckerberg szerint a közösségi háló "kiváló helyzetben van az embereket érdeklő kérdések megválaszolásához".
Egy, a Yahoo!-val létrehozott együttműködéssel a Facebook nagy lépést tehetne előre saját kereső szolgáltatása megindításához, miközben megőrizné a felhasználói életében játszott fontos szerepét, ami lehetővé tenné számára a reklámok még pontosabban célzott közvetítését. Az eredetileg kereső szolgáltatásával piacra lépett, de azóta a Google által háttérbe szorított Yahoo! pedig a Facebook egymilliárdos ügyfélköréből profitálhatna.
Marissa Mayer és Sheryl Sandberg egyaránt a Google egykori alkalmazottai. A Facebook-Yahoo! együttműködés azonban nemcsak a Google piacvezető pozícióját veszélyezteti, hanem Microsoft-Yahoo! együttműködés folytatását is kétségessé teszi. A két vállalat 2009-es megállapodása óta a Microsoft Bing keresőmotorja dolgozik a Yahoo! kereső szolgáltatásának, a Yahoo! pedig hirdetési szolgáltatások értékesítésére összpontosítja erőfeszítéseit.
Az internetes keresőmotorok annál hatékonyabbak minél többen használják. Az internetes kereső szolgáltatásokat 66 százalékban a Google uralja, a Bing részesedése pedig 16 százalék. A Yahoo! számára tehát szinte reménytelen lenne a visszatérés az élvonalba egy másik népszerű szolgáltatás támogatása nélkül.