Legfrissebb híreink
- Utazz képzeletben, kattints a valóságban – Nyaralás a HONOR 400-zal
- Okostévé, mobil, tablet: már nem egy eszközön fogyasztjuk a tartalmakat
- Túl egy szívecskén: az emojik új jelentései 2025-ben
- Ultramodern csatlakozás, kimagasló képminőség – Ismerd meg az E4 szériát
- Több mint egy szív vagy nevető fej – Az emojik valódi jelentése
Keresőszolgáltatás létrehozásáról tárgyal a Yahoo! és a Facebook

A brit The Sunday Telegraph értesülései szerint együttműködésről tárgyaltak a Yahoo! és a Facebook vezetői - írja a Business Insider online kiadása.

A Facebook már korábban kinyilvánította szándékát egy kereső szolgáltatás létrehozására. Alapítója, Mark Zuckerberg szerint a közösségi háló "kiváló helyzetben van az embereket érdeklő kérdések megválaszolásához".
Egy, a Yahoo!-val létrehozott együttműködéssel a Facebook nagy lépést tehetne előre saját kereső szolgáltatása megindításához, miközben megőrizné a felhasználói életében játszott fontos szerepét, ami lehetővé tenné számára a reklámok még pontosabban célzott közvetítését. Az eredetileg kereső szolgáltatásával piacra lépett, de azóta a Google által háttérbe szorított Yahoo! pedig a Facebook egymilliárdos ügyfélköréből profitálhatna.
Marissa Mayer és Sheryl Sandberg egyaránt a Google egykori alkalmazottai. A Facebook-Yahoo! együttműködés azonban nemcsak a Google piacvezető pozícióját veszélyezteti, hanem Microsoft-Yahoo! együttműködés folytatását is kétségessé teszi. A két vállalat 2009-es megállapodása óta a Microsoft Bing keresőmotorja dolgozik a Yahoo! kereső szolgáltatásának, a Yahoo! pedig hirdetési szolgáltatások értékesítésére összpontosítja erőfeszítéseit.
Az internetes keresőmotorok annál hatékonyabbak minél többen használják. Az internetes kereső szolgáltatásokat 66 százalékban a Google uralja, a Bing részesedése pedig 16 százalék. A Yahoo! számára tehát szinte reménytelen lenne a visszatérés az élvonalba egy másik népszerű szolgáltatás támogatása nélkül.