Kapcsolódó cikkek
- Váratlanul magas nyereség a BlackBerrynél 2013. március 29.
- Telekom: két új korlátlan beszélgetést és SMS-eket tartalmazó díjcsomag 2013. március 27.
- Brutális tudás ultravékony kivitelben – Jön a Huawei új zászlóshajója 2013. március 27.
- Huawei M931 Premia 4G: két mag és LTE fillérekért 2013. március 22.
- Huawei MediaPad 7 Vogue – pénztárcabarát tablet 2013. március 19.
- Huawei Ascend P1 teszt 2013. március 4.
- Huawei MediaQ M310 az otthoni szórakozáshoz 2013. február 28.
- ZTE Open és Alcatel One Touch Fire – Firefox OS alapokon 2013. február 26.
- Huawei Ascend P2: a világ leggyorsabb 4G LTE okostelefonja 2013. február 25.
- Ismét lencsevégen az Ascend P2 2013. február 22.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Folyamatosan növeli forgalmát és nyereségét a Huawei
Évek óta folyamatosan növeli forgalmát és nyereségét a kínai Huawei, az információs és telekommunikációs technológiák (IKT) egyik vezető globális szolgáltatója - derül ki a cég éves eredménybeszámolójából.
A cég az elmúlt öt évben folyamatosan növelte forgalmát és nyereségét: 2008-ban még 123,08 milliárd jüan értékesítési árbevétel mellett 7,89 milliárd jüan nyereséget ért el, az elkövetkező öt évben pedig várakozásai szerint az összetett éves növekedési ütem átlagosan 10 százalék lesz.
Tavaly a Huawei mindhárom üzletága jelentős növekedést ért el. A hálózatfejlesztési üzletág megőrizte vezető pozícióját, és 160,1 milliárd jüan árbevételt ért el, ez 6,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. A vállalati üzletág a kínai és nemzetközi piacon történt aktív terjeszkedésnek köszönhetően az előző évinél 25,8 százalékkal magasabb, 11,5 milliárd jüan értékű árbevételt könyvelhetett el. A lakossági üzletág éves árbevétele pedig elérte a 48,4 milliárd jüant, ami 8,4 százalékos éves növekedésnek felel meg.
Az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régió dinamikus növekedésének eredményeként minden eddiginél magasabb árbevételt ért el 77,4 milliárd jüan összegben, amely éves szinten 6,1 százalékos növekedés.
Az ázsiai és csendes-óceáni régió árbevétele 37,4 milliárd jüan, éves növekedése pedig 7,2 százalék volt, az amerikai régió 31,8 milliárd jüan árbevételt és 4,3 százalékos növekedést ért el.
Az anyaországban a Huawei éves árbevétele 73,6 milliárd jüan volt, ami 12,2 százalékos éves növekedés.
2012-ben a Huawei 30,09 milliárd jüant fektetett be kutatás-fejlesztésbe, amely a teljes árbevétel 13,7 százaléka. A vállalat jelenleg 16 kutatás-fejlesztési központot és 28 megosztott innovációs központot működtet világszerte.
Az ICT piac növekedése folytatódik, a legnagyobb lehetőségeket pedig az olyan trendek jelentik, mint a felhőinformatika, a BYOD (bring your own device), a nagyadatforgalom (big data) és az okostelefonok egyre gyorsabb ütemű terjedése - mondta Guo Ping, a Huawei Technologies globális ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a jövőben is kiemelt figyelmet fordítanak információs hálózati stratégiájára, az információáramlás integrációjára és az üzleti lehetőségek fejlesztésére.
A kínai Huawei Technologies Co. 150 országban 150 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Magyarországi érdekeltsége, a Huawei Technologies Hungary Kft. budapesti központtal 2005 óta működik, Pécsett és Komáromban egész Európát termékeinkkel ellátó összeszerelő központot (Huawei Europe Supply Center), valamint Biatorbágyon és Üllőn szintén európai hatáskörű, logisztikai központot (Huawei Europe Logistic Center) üzemeltet.