Kapcsolódó cikkek
- Űrtechnológiával vértezik fel a jövő mobiljait 2016. február 25.
- A Huawei iskolakezdési akciója: ráadás Color Band A1 okoskarkötő minden P9 Lite vásárláshoz! 2016. augusztus 10.
- Új vírus fenyegeti az okostelefonokat 2016. augusztus 10.
- Amiért a magyar ember is felmegy a Twitterre 2016. augusztus 10.
- Olimpiai nyitóünnepség az S7 edge kameráján keresztül 2016. augusztus 9.
- 12 500 olimpiai sportoló vette át limitált kiadású Galaxy S7 edge telefonkészülékét 2016. augusztus 6.
- Huawei Instagram fotóverseny 2016. augusztus 6.
- Quocirca: hét éve folyamatosan vezető MPS szolgáltató a Xerox 2016. augusztus 5.
- Kóstolom: új mobilalkalmazás készült borturistáknak 2016. augusztus 4.
- Fényképezési tippek a Huawei P9-hez 2016. augusztus 4.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Egyre okosabbá válnak a csomagolások
A vásárlási szokások változásai a csomagolóipart sem hagyják érintetlenül. Mélyreható átalakulások előtt áll ez a szektor, hogy lépést tartson az egész világot behálózó infokommunikációs fejlesztésekkel. Ennek megfelelően a jövőben olyan technológiai újításokkal vértezhetik fel a csomagolásokat, amelyek többek közt biztonságosabbá teszik a vásárlást, illetve interaktívan kommunikálnak a vásárlókkal.
A lehetőségek tárháza szinte már ma is végtelen az okos csomagolások használatában. A lopásgátló chipes megoldások egyre elterjedtebbek, amelyeknek a következő szintje az RFID (rádió frekvenciás helymeghatározás) címkék alkalmazása lehet. Ezekkel folyamatosan nyomon követhető egy – egy termék útja, ami nem csupán a tolvajok dolgát nehezíti meg, hanem a készletgazdálkodást is automatizálhatja. Ezzel a technológiával emberi beavatkozás nélkül menedzselhetőek az utánrendelések is, így a vevőknek sosem kell ideiglenes áruhiánnyal szembesülniük, ha betérnek a kedvenc boltjukba.
A kiterjesztett valóság (AR - Augmented Reality) a vásárlókkal való kommunikáció fontos elemévé válhat. Az okostelefonos AR opció bekapcsolása után a mobilt az applikációval kommunikáló „okos címke” fölé kell helyezni, ami máris tanácsot ad az embereknek a termék felhasználásáról. Többek közt azonnal megnyithat egy szakácskönyvet, és olyan fotókkal, videóval illusztrált recepteket mutathat meg a telefon kijelzőjén, amihez a kezünkben tartott készítmény szükséges.
A szavatossági idő nyomon követhetőségére is keresik a megoldásokat a gyártók. Már biztató kísérletek folynak a TTI (time-temperature-indicator) névre keresztelt címke-megoldással, ami például folyamatosan méri a hűtött termékek hőfokát. Ha azt érzékeli, hogy hosszú ideig a megszabott hőmérsékletnél melegebb környezetben volt az adott termék, akkor a címke elszíneződik, pirosra vált és jól olvashatóan megjelenik rajta a kiírás, hogy fogyasztásra nem javasolt az étel.
Az NFC-technológia (Near Field Communication) szintén az okos csomagolások sarokkövévé válhat az elkövetkező években. Alkalmazása számos vonatkozásban elképzelhető kezdve a biztonsági megoldások kiterjesztésétől a termékinformációk multimédiás kommunikációjáig. A nagy italgyártók a prémium, kategóriás termékeiket már most ellátják egy kódolt NFC chippel, amely tartalmazza a termék minden fontos adatát és legfőképpen hitelesíti azt, hogy az italt valóban ők készítették, azaz nem hamisítvány. Az NFC-s telefonnal rendelkező vevők pedig az üzletben az üveg fölé tartva a mobiljukat pillanatok alatt le is olvashatják ezeket az információkat.
A fenti példák is megerősítik azt, hogy a csomagolóipar komoly fejlődés előtt áll. Ahhoz, hogy a szektorban működő vállalkozások alkalmazkodjanak a változó igényekhez, technológiai fejlesztésekre van szükségük. Ezek célja, hogy költséghatékony módon, akár kis példányszámban is, a kreatív elképzeléseknek, a szezonalitásnak megfelelve, a személyre szabott megoldásoknak teret adva álljanak a megrendelők rendelkezésére, ahogy ezt a GKI Digital 2015. szeptemberi, a csomagolóipari vállaltok döntéshozóinak bevonásával készült felmérésének eredményei is alátámasztják.
A korszerű csomagolások elkészítése a digitális nyomdai megoldásokat helyezik előtérbe, mert ez az a flexibilis technológia, amely képes gyorsan, akár egy nap alatt 10-12 különböző dizájnt hordozó terméket is, pár ezres darabszámban előállítani. A jövőt tekintve a Xerox is a digitális csomagolóanyag-gyártás dinamikus bővülésével számol. Ennek megfelelően vezette be idehaza is az Xerox iGen 5 digitális nyomdagépet, amellyel akár dobozgyártáshoz szükséges vastag, 530 g-os nyomathordozók, azaz 610 mikron vastagságú kartonok is zavartalanul nyomtathatók, csak úgy, mint a vékony papírok. Ezzel a berendezéssel ugyanakkor olyan megrendelések is teljesíthetők, amelyek márkaszínek nyomtatását igényli, hiszen ötödik színként elérhető a narancs, a kék és a zöld szín nyomtatása, akár 660mm hosszúságú nyomathosszon is.