Szűrés
A(z) kutatás kulcsszót tartalmazó cikkek
Feleslegesen költünk ennyit mobilozásra
Nagyjából minden tizedik magyar költ jelentősen nagyobb összeget mobiltelefonhasználatára a pandémia következményeként– derült ki a tarifacsomagok részrehajlásmentes összehasonlításával foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
A chatcsoportokba kerültek át a baráti találkozók
A legtöbb ember életében jelentős változást jelentett a járványhelyzet miatti korlátozások bevezetése 2020-ban. Ahogy mindenki, az új helyzethez a magyarok is alkalmazkodtak, 35 százalékuk ritkábban vagy szinte sosem látogatott közösségi eseményeket és többen fedeztek fel újra otthon is űzhető sportokat, hobbikat. Olyanok is megismerkedtek a videóhívásokkal, üzenetküldő alkalmazásokkal, akik korábban sosem használták ezeket. Ma már a megkérdezettek 60 százaléka chatel heti rendszerességgel munkatársaival, 82 százalék pedig a családjával, barátaival. A Samsung kutatásából az elmúlt év változásai mellett az is kiderül, hogyan látják a magyarok a virtuális kapcsolatok jövőjét.
Egyre népszerűbb a streaming és az online tévézés
A Direct One TV szolgáltató 2021 augusztusában több, mint 3000 előfizetőjét kérdezte meg tartalomfogyasztási szokásairól. A kutatásból az derült ki, hogy a válaszadók fele naponta 1-3 órát tévézik, és a legtöbben filmeket és sorozatok néznek ez idő alatt. A válaszadók 77 százaléka a hagyományos tévézést részesíti előnyben, emellett 44 százalékuk a streamingszolgáltatók műsorait is figyelemmel követi.
Kutatás a vezetékes telefont használókról
A népesség fele használ még vezetékes telefont, bár kétharmaduk szerint a mobiltelefon tökéletesen helyettesíti azt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legutóbb publikált reprezentatív kutatása a háztartásokat és a 14 éves és annál idősebb lakosságot kérdezte a vezetékes telefonhoz fűződő viszonyáról.