Szűrés
A(z) mobilkommunikáció kulcsszót tartalmazó cikkek
Yettel: Harmadával nőtt az adatforgalom az év utolsó hetében
Az év végi, ünnepi időszakban egyre többen használnak mobilkommunikációs megoldásokat mind az ünnepi időszakra való felkészüléshez, mind a rokonok, szeretteik köszöntésére. Bár az internetalapú megoldások térnyerése ismert tény, idén a hang- és SMS-forgalom is növekedést mutatott az előző évhez képest. Elemzés.
Még ma sem ciki telefonálni
A mobilokkal kezdetben szinte csak telefonálni lehetett. Később jött az SMS és a mobilnet, majd a telefonunk is „okosodott”, de minden funkció ellenére a hanghívás máig népszerű szolgáltatás. Ezt bizonyítják a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által összeállított Mobilpiaci jelentés adatai is.
Jóval kevesebb SMS-t írunk, mint korábban
2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid szöveges üzenetek (Short Message Service) szerepe nem tűnik el: kiemelt helye van a szolgáltatók ügyfelekkel való kommunikációjában, illetve az online belépési jogosultságok ellenőrzésekor.
Sokba kerülhet a külföldi mobilhasználat
A díjszabás és roamingkeret ellenőrzésével, odafigyelve, hogy mely hálózatra csatlakozunk, nyugodtan használhatók a mobiltelefonok a külföldi nyaralások alatt is. A roamingrendelet szabályai átlátható módon védik az előfizetők pénzügyi érdekeit az Európai Unió területén, de a biztonsági mechanizmusok érvényesüléséhez a tudatos mobilhasználatra is szükség van. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az előfizetők védelmében összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, hogy – a korábbi otthon töltött nyarak után – az idei utazások alatt se érjen senkit kellemetlen meglepetés.