Szűrés

A(z) Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kulcsszót tartalmazó cikkek

Búcsúzik a 3G-technológia

2021. október 1. -

A mobiltelefon-hálózatokban használt 3G-technológia felett eljárt az idő, lassú, drága és nem hatékony – ezt erősítették meg a mobilszolgáltatók és az állami szereplők is a 3G jövőjéről szervezett konferencián csütörtökön. A kivezetés időpontjáról a szolgáltatók döntenek, a hatóság célja a fogyasztók védelme, a tudatos döntésekhez szükséges információ biztosítása – mondta Kollár Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakértője.  

Tovább

NMHH: biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

2021. szeptember 27. -

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól, a Telenortól és a Vodafone-tól. A hírközlési hatóság és a szolgáltatók a szigorított intézkedésektől azt várják, hogy jelentősen csökkenni fog az ilyen típusú visszaélések száma. Számíthatunk a cserélendő SIM-kártya ellenőrzésére, az új kártya késleltetett aktiválására, meghatalmazás esetén hitelesítés megkövetelésére, de ellenőrző kód, tájékoztató sms küldésére is.

Tovább

Okoseszközök használatához ad tippeket az NMHH

2021. július 13. -

A magyar szülők több mint kétharmada a nagyszülőkre támaszkodik a gyerekek nyári elhelyezésében, 33 százalékuk ráadásul legalább egy teljes hónapra rájuk bízza az unokákat – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból*.  A válaszadók közel harmadánál az idősebb generációk digitális érettsége elmarad a fiatalokétól, ami konfliktusokhoz és elszigetelődéshez is vezethet. A hírközlési hatóság ezért tippeket ad, hogy segítségükkel a nagyszülők is hamar beletanulhassanak az okoseszközök használatába. 

Tovább

Itt nézhetjük meg, hogy kihez tartozik egy gyanús telefonszám

2021. július 2. -

Minden hírközlési szolgáltatónak jogszabályi kötelezettsége vezetni az emelt díjas telefon- és sms-szolgáltatásainak hiteles és naprakész listáját, felelős fogyasztóként pedig két egyszerű kereséssel előzetesen ellenőrizhetjük ezeket a számokat – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Ezen kívül eleve le is tiltathatjuk a szolgáltatónknál az ilyen típusú hívások, sms-ek indítását a kellemetlen meglepetések és a „számlasokk” elkerülésére.

Tovább