Szűrés

A(z) Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kulcsszót tartalmazó cikkek

Csökkennek az unión belüli nemzetközi hívások és sms-ek díjai

2019. május 16. -

Uniós rendelet rögzíti, hogy május közepétől a lakossági előfizetők számára az Európai Unión belüli, nemzetközi mobil- és vezetékes telefonhívások percdíja maximum 0,19 euro, az SMS-küldés ára pedig legfeljebb 0,06 euro lehet. Azért, hogy az érintett szolgáltatók minél pontosabban és szakszerűbben alkalmazzák a tavaly decemberben megjelent jogszabályt, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tájékoztató levelet küldött a szolgáltatóknak a főbb szabályokról, amelyeknek betartását ellenőrzi is fogja.

Tovább

NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál

2019. május 8. -

Az ötvenesek körében egyre népszerűbb az okostelefon, és a fotót megosztó hetven éven felüli netezők negyede posztolt már szelfit magáról a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, 2018-at vizsgáló kutatása szerint. Az is kiderült: a húsz év alattiaknál az internet szinte az egyetlen információforrás, és ötödük már egyáltalán nem néz tévét. A hatóság évek óta tartó kutatássorozata többek között arra is rámutat: az emberek ma már olyan, számukra monotonná vagy unalmassá váló helyzetben is előveszik okostelefonjukat, ami korábban udvariatlanságnak számított: például szórakozóhelyen, koncerten, moziban, színházban, munkaértekezleten, iskolai órán, evés közben, vendégségben.

Tovább

Nagyon népszerű a 4G-s mobilinternet

2019. február 12. -

Gyors ütemben terjed itthon a 4G-s mobilinternet, amellyel a hazai okostelefon-használók közel 80 százaléka kapcsolódik a világhálóra a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint. 

Tovább

Online parák újra

2019. január 15. -

Idén folytatódik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly indított, az Internet Hotline jogsegélyszolgálatot népszerűsítő kampánya. Külön weboldalt hoztak létre, amely pontos útmutatókkal segíti azokat, akik jogsértő tartalmakkal találkoznak a legnépszerűbb közösségi felületeken. Az oldalon kedvelt vloggerek saját tapasztalataik alapján mesélnek az online, főként közösségi felületek veszélyeiről, és nem csak tanácsokkal, de egy kvízjátékban jó válaszokért cserébe egyedi fejlesztésű telefontokkal is várják az érdeklődőket. Visszatérnek a tavalyi kampány emoji üzenetei is, hogy egyszerű képi nyelven emlékeztessenek a legfontosabb online viselkedési szabályokra.

Tovább