Szűrés
A(z) hanghívás kulcsszót tartalmazó cikkek
Így változik a mobilhasználat a Balatonnál
Ahogy nyáron az M7-es autópályán gyakoribb a sűrű forgalom, és a vendéglátás számára is csúcsszezont jelent ez az időszak a Balaton térségében, úgy a mobilhálózat kihasználtsága is kiugró ezekben a hónapokban: augusztusban pörög a legtöbb mobiladat, ezen belül is a legnagyobb forgalmat Siófokon bonyolítják. A Balaton-átúszás idején, amire idén július 21-én kerül sor 42. Lidl Balaton-átúszás néven, elsősorban a hanghívások száma emelkedik meg egy hasonló nyári naphoz képest, egy átlagos téli naphoz képest pedig ilyenkor jóval hosszabban, négy-kilencszer annyi ideig telefonálnak az emberek – derül ki a Yettel friss balatoni mobilforgalmi elemzéséből.
Vodafone: Térerő nélkül is lehet hívást indítani és üzenetet küldeni
A Vodafone Magyarország október 4-étől minden, iOS17-et letölteni képes Apple iPhone készülékkel rendelkező ügyfele számára elérhetővé teszi a 4G alapú VoWiFi (Voice over WiFi) szolgáltatást, amely lehetővé teszi az SMS és hanghívások WiFi hálózaton keresztüli lebonyolítását, tehát az ügyfelek olyan helyeken is kapcsolatban tudnak maradni, ahol nincs mobilhálózati lefedettség vagy ha a készülék repülőgép üzemmódban van.
Rekordmennyiségű adatot fogyasztottak a Vodafone ügyfelei
Ahogy az elmúlt években, úgy 2020-ban is növekvő tendenciát mutat a Vodafone Magyarország lakossági ügyfeleinek adatigénye. Az eredmény nem meglepő, hiszen tavaly a távoli munkavégzés és otthoni tanulás miatt a telekommunikációs infrastruktúrának minden korábbinál fontosabb szerep jutott. December második hetében interneteztek a legtöbbet az ügyfelek, amikor a korábbi év legforgalmasabb heténél 63%-kal több adatot használtak. Az adatfogyasztás mellett a hanghívások és SMS-ek gyakoriságát, népszerűségét is megvizsgálta a Vodafone 2020-ra vonatkozóan.
Így mobiloztak a magyarok az elmúlt évtizedben
Az elmúlt 10 év hatalmas változásokat hozott a mobiliparban. Röviden összefoglalva: az okostelefon és a mobilinternet mindennapjaink részévé vált. A Telenor a 2010. január 1. és 2019. december 31. közötti időszakot vizsgálta a hálózatán keletkezett forgalom szempontjából. Hanghívás, adatforgalom, SMS tendenciák, a 2G-3G-4G térhódítása és az okostelefonok elterjedésének dinamikája is kiolvasható az adatokból.