Szűrés
A(z) NMHH kulcsszót tartalmazó cikkek
Így változott a streamingszolgáltatás piaca Magyarországon
Magyarországon az elmúlt két-három évben terjedt el az előfizetés mellett igénybe vehető lekérhető videótartalmak használata. A köznyelvben ez a szolgáltatás – nem teljesen pontosan – streamingként vált ismertté. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) évente végzett reprezentatív felmérése szerint legutóbb már a háztartások közel fele – 44 százaléka – nézett filmeket vagy sorozatokat ezeken a csatornákon. Sőt, az elmúlt két évben megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása is.
Mennyi internet lehet elég?
Az internet sem korlátlan. A technológia meghatározza, hogy egy hálózat mekkora adatforgalmat képes lebonyolítani. A hálózat kiépítése, fejlesztése, fenntartása költséges, melyet a szolgáltatók – részben – az igénybevételtől függően terhelnek az ügyfelekre. Éppen ezért díjcsomagokat határoznak meg. De mit gondolnak maguk a felhasználók a számukra elégséges otthoni sávszélességről és mobilinternet adatkeretről? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) internethasználókat vizsgáló piackutatása erre kereste a válaszokat.
Hol nyaralnak a mobilok?
Egy EU-s rendeletnek köszönhetően más európai uniós országok területéről is itthoni tarifával hívhatjuk ismerőseinket. Így már külföldön nyaralva is bátran telefonálhatunk, használhatjuk a mobilinternetet. A mobilunk ilyenkor „roamingol” – ritkábban használt magyar kifejezéssel élve: „barangol” –, azaz egy idegen szolgáltató hálózatára csatlakozik. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a mobilszolgáltatók forgalmi adatait elmezve arra a következtetésre jutott, hogy a legtöbben Ausztriába utaznak, de nyáron Horvátország a kiemelkedő úticél.
Kiderült, ki hazánk legtöbbet streamelt magyar előadója
Magyar vagy külföldi zenét hallgatnak többet a magyarok? Kik a legnépszerűbb nemzetközi és magyar előadók a digitális streamingplatformokon itthon és külföldön, melyek a leghallgatottabb dalok globálisan és Magyarországon? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által készített kutatás elsőként ad átfogó képet a magyarországi digitális zenefogyasztás legfontosabb trendjeiről.