Az NSA online játékközösségekben kémkedett

Czipperer Dia - 2013. december 10.

Az Edward Snowden által kiszivárogtatott dokumentumok szerint, melyeket tegnap hozott nyilvánosságra a The Guardian a ProPublica és a The New York Times, az NSA éveken át figyelte az online játékközösségeket, és valódi ügynököket is bevetett játékosokként.

Kiderült, hogy az NSA beépült az Xbox Live-ba, a World of Warcraftba és a Second Life-ba is. 2008 óta folyamatosan megfigyelték ezeket a közösségeket, méghozzá oly módon, hogy az ügynökök játékosoknak álcázták magukat. Ezek közül az Xbox Live volt a legnagyobb célpont. 

Egyelőre nem világos, miért volt szükség ezekre a műveletekre, de úgy tűnik, az online játékok jó kommunikációs csomópontoknak bizonyulnak a gonosz cselekvők számára. Ezt már a Hezbollah saját játéka is bizonyította, amelyet toborzási céllal fejlesztettek - olvashatjuk az Engadgeten.

 

 

Egyik kiszivárgott fájl sem támasztja alá, hogy ezek a beépült titkosügynökök valaha is megcsíptek volna egy terroristát is ilyen módon. 

A jelentésekből az is kiderül, hogy a CIA-tól és az FBI-tól is kémkedtek a Second Life-on – más-más csoportokban. Valamint az is szerepel benne, hogy a mobiljátékok is potenciális célpontok voltak. Megemlítik, hogy az iPhone App Store-ban található játékok számra egyre növekszik, ám a kivárás taktikáját választották ezen a téren, egészen addig, amíg a mobiljátékpiac még inkább népszerűbb lesz.

A The Verge úgy látja, hogy mivel ezek a dokumentumok már több mint öt évesek, és egyáltalán nem biztos, hogy még mindig hozzáférnek bármelyik említett hálózathoz.

 

 

Forrás: TheVerge.com

Vissza