Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában 2013. április 18.
- 10 éves lett a Facebook 2014. február 5.
- Mobilon tesztelik a Facebook Graph Search keresőmotorját 2014. február 4.
- Ilyen lesz a Facebook Home? 2013. április 4.
- Holnap debütál a Facebook mobil? – HTC First 2013. április 3.
- A Facebook hatása a hangulatra 2013. február 20.
- Szerződésben vállalta, hogy távol tartja magát Facebooktól 2013. február 10.
- Díjnyertes Logitech billentyűzet iPad minihez [Videó] 2013. február 6.
- A Facebook használata irigységet és elégedetlenséget válthat ki 2013. január 22.
- HD kijelzős Facebook mobil érkezik? - HTC Opera UL 2012. november 6.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Felszámolja a Facebook a spamereket
A Facebook egy újabb jelentős változtatást jelentett be a napokban, amely a hírfolyamban megjelenő tartalmakat érinti majd. Az új algoritmusnak köszönhetően lényegesen csökken a hírfolyamban megjelenő spam linkek-, like vadász bejegyzések- és „vicces” képek száma.
Joanelli Tamás közösségi média szakértő, a Be Social ügyvezetője szerint: „A Facebook oldalak többsége nem spammel a hírfolyamban, így őket nem érintik negatívan a változások, ezzel szemben egy kisebb része az oldalaknak, melyek rendszeresen és tudatosan gyártanak spamnek minősülő tartalmat a hírfolyamba, az elkövetkező hónapokban fokozatosan csökkenő elérést látnak majd. A változtatás kimondottan azokat az oldalakat érintik, aki a like/share/comment funkciókat próbálják erőltetni a posztjaikban.”
Az algoritmusváltozás három kategóriát érint:
- a like-bating vagyis like kéregető oldalakat, amelyek tipikusan arra kérik az olvasókat, hogy lájkolják a bejegyzést
- a gyakran ismétlődő tartalmakat, mint például a sokszor megosztott fotók vagy videók, amiket az felhasználók nagyszámban megosztanak a Facebookon, de sokszori ismétlődés kevésbé releváns az követők számára
- és végül azokat a spam linkeket, amelyek arra késztetik az embereket, hogy rákattintsanak, de tartalmuk már teljesen más, mint amire a szöveg utalt, ezek általában reklám oldalak.