Az európai piaci növekedés mérsékelte a PC-eladások csökkenését

MTI Sajtóadatbank - 2014. április 22.

Az International Data Corporation (IDC) adatai szerint csak csekély mértékben, 1,1 %-kal csökkent a személyi számítógépek eladása az első negyedévben az EMEA régióban, köszönhetően az európai piacon elért 8,6 százalékos növekedésnek.

Az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban az idén az első negyedévben 21,771 millió személyi számítógépet értékesítettek, 1,1 százalékkal kevesebbet a 2013 első negyedévi 22,009 milliónál. Az asztali számítógépek értékesítése 1,4%-kal emelkedett, a hordozható személyi számítógépeké pedig 2,6%-kal csökkent. Az EMEA régióban az idei első negyedévivel együtt már a hetedik egymást követő negyedévben csökkent a személyi számítógépek értékesítése. 

Európában az eladások 8,6 százalékkal növekedtek, ezen belül is a vállalati szférában 15,1, a lakossági szférában pedig 2,1%-kal. Kelet- és Közép-Európában az eladások 16,7%-kal csökkentek, a Közel-Keleten és Afrikában pedig 8,4%-kal. 

Az értékesítések európai növekedése egyrészt a gazdasági helyzet javulásának, másrészt - elsősorban a vállalati szférában - a Windows XP gyártói támogatásának megszűnésével magyarázható. 

"A Windows XP támogatásának megszűnése volt az egyik legerősebb hajtóerő az értékesítések növekedése mögött, főként az asztali számítógépek esetében. A makrogazdasági kilátások javulásával a vállalatok több negyedéves halogatás után ismét informatikai beruházásokba fogtak. A régió többi térségében politikai feszültség vagy a devizaárfolyamok kedvezőtlen alakulása vetette vissza az eladásokat" - fejtette ki Chrystelle Labesque, az IDC EMEA Personal Computing kutatási vezetője. 
 


A lakossági szférában csaknem két éve először mutatkozott növekedés. Az olyan új funkciókkal, mint például az érintőképernyővel rendelkező személyi számítógépek több év után már a lakossági ügyfelek érdeklődését is felkeltették, bár ebben a szférában az eladások változatlanul meglehetősen visszafogottak. 

Nyugat-Európában a vállalati szféra személyi számítógép iránti kereslete már sorban a negyedik negyedévben haladja meg a lakossági keresletet. 

Az első negyedévben a legtöbb személyi számítógépet a Hewlett-Packard értékesítette az EMEA régióban, 4,702 milliót, 16,4%-kal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedését ezzel 18,4%-ról 21,6%-ra növelte. 

A legnagyobb növekedést az értékesítési rangsorban a második helyen álló Lenovo érte el az első negyedévben: 33,3%-kal több, 3,458 millió számítógépet adott el, piaci részesedése pedig 11,8%-ról 15,9%-ra nőtt. 

A Dell 9,6 százalékkal 2,453 millióra növelte eladásait, piaci részesedése 10,2-ről 11,3 %-ra nőtt. Az Acer eladásai 12,9%-kal 2,105 millióra, piaci részesedése pedig 11,0-ről 9,7%-ra csökkent. 

A ASUS 7,2%-kal több - 1,870 millió - személyi számítógépet értékesített az első negyedévben, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 7,9%-ról 8,6%-ra emelkedett.

Az összes többi gyártó eladása 20 %-kal csökkent, együttesen 7,184 millió személyi számítógépet adtak el, piaci részesedésük 40,8-ról 33,0%-ra csökkent.

Kép: technews.co

 

Kulcsszavak: PC, trend
Vissza