Kapcsolódó cikkek
- Hamarosan pénzt is utalhatunk a Facebook Messengerrel 2014. október 7.
- Sikeres a hirdetésmentes, pornóbarát közösségi oldal 2014. szeptember 30.
- Adott idő után törlődhetnek a bejegyzések Facebookról 2014. szeptember 15.
- Már Facebookon is feltölthetik egyenlegüket a Telenor ügyfelei 2014. szeptember 3.
- Az Amazon kezébe kerül a Twitch 2014. augusztus 27.
- Startupot vásárolt a Samsung az okos otthonok piacán 2014. augusztus 18.
- Android Wear támogatással bővült a Facebook Messenger 2014. augusztus 7.
- A jövőben csak a Messengerrel üzenhetünk Facebook ismerőseinknek mobilon 2014. július 30.
- Már tartalmakat is menthetünk a Facebookon 2014. július 23.
- Világszerte elérhető a Facebook Slingshot alkalmazása 2014. június 26.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Lezárult a WhatsApp felvásárlása
Lezárult a 19 millió dolláros akvizíció, miután az Európai Bizottság (EB) is jóváhagyta, hogy a Facebook felvásárolja a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatást. A techóriás még februárban vásárolta fel a chatalkalkalmazást, ám az összeolvadásra végül az EB mondta rá az áment.
A brüsszeli testület szerint a két vállalat nem szoros versenytárs, a fogyasztóknak pedig az összeolvadást követően is termékek és szolgáltatások széles skálája áll majd rendelkezésre a kommunikációs alkalmazások területén.
"Bár a Facebook Messenger és a Whatsapp is a legnépszerűbb alkalmazások közé tartozik, a legtöbben egynél több kommunikációs appot használnak. Alaposan megvizsgáltuk az előterjesztett felvásárlást, és arra a megállapításra jutottunk, hogy nem fogja korlátozni a versenyt ezen a dinamikus és növekvő piacon" - idézi a bizottság közleménye Joaquín Almunia versenyjogi biztost.
A bizottság a kommunikációs szolgáltatások piaca mellett a közösségi médiaszolgáltatások és az internetes hirdetések piacára gyakorolt esetleges hatásokat is vizsgálta. Az appok között lényeges különbségnek találta a bizottság, hogy a Facebook Messenger önmagában nem, csak a Facebook alkalmazással együtt használható, az ottani felhasználói fiókhoz kapcsolódik, míg a Whatsapp kizárólag okostelefonokon érhető el, és a telefonszám alapján azonosítja a felhasználókat. Ráadásul a legtöbb felhasználó mindkettőt használja.
A döntés meghozatalakor az is nyomott a latban, hogy a piac gyorsan növekszik, rövid az innovációs ciklus, appot készíteni viszonylat egyszerű, így a piacra lépés korlátai meglehetősen alacsonyak, az erőviszonyok gyorsan változhatnak.
A brüsszeli testület azt is figyelembe vette, hogy a Whatsapp gyakorlatilag nem a Facebookkal versengő közösségi hálózat, ez utóbbi sokkal gazdagabb élményt, szélesebb körű szolgáltatást kínál. Mindezek mellett pedig sokkal kevesebb új felhasználót szerez, mint azt a Whatsapp-fiókok száma alapján gondolni lehetne, mivel a két szolgáltatás felhasználói között jelentős az átfedés.
Az internetes hirdetések terén, miután a Whatsapp ezen a piacon nem érintett, azt vizsgálta a bizottság, hogy növelheti-e a felvásárlás olyan mértékben a Facebook súlyát a piacon, hogy az veszélyt jelentsen a versenyre. Arra jutott, hogy a felvásárlás akkor sem kockázatos a versenyre nézve, ha a Facebook a Whatsappon is hirdetni kezd, vagy a felhasználók adatait felhasználja reklámcélokra.