Kapcsolódó cikkek
- Az Android Wear értesítéseket is támogatja a Pebble okosóra 2014. december 17.
- Quantum Dot technológiával debütál a CES-en az LG új 4K ULTRA HD TV-je 2014. december 16.
- A CES-en debütálnak az új mobil Broadwell mikroprocesszorok 2014. december 16.
- Az arab országokban is elérhető a mobillehallgatás ellen védő CryptTalk 2014. december 11.
- Biztonságra épülő alkalmazás-áruházat mutat be a Blackphone 2014. december 10.
- Egységes biztonsági rendszert fejlesztett a ZyXEL 2014. december 8.
- A CES során debütál az LG G Flex 2? 2014. december 1.
- Videómegosztó alkalmazás a Galaxy mobilokra 2014. november 21.
- Az Amazon is Android Wearben utazik 2014. november 20.
- Az App Store legkedveltebb magyar üzleti alkalmazásai között a CryptTalk 2014. november 18.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Okosórához optimalizált autót és rendszert fejleszt a BMW
A jövő évi CES-en mutatja be a BMW új autóját, az i3-at, amelyet nemcsak szenzorokkal látott el a gyártó, hanem okosórával is integrálható. A jármű képes lesz magától parkolni. Ehhez egy új megoldást fejleszt a vállalat.
Egy új fejlesztésen dolgozik a BMW. Egy olyan rendszert mutatnak be a jövő évi CES-en, mely az autót egy alkalmazás segítségével irányítja, így képes lesz magától parkolni. Az i3 modell és a rendszer különlegessége továbbá, hogy a hozzá tartozó alkalmazás okosóra révén lesz irányítható, így a tulajdonosok a csuklójukon lévő eszközzel tudják leparkoltatni autójukat a megfelelő helyre. Az autó a Galaxy Gear S okoskarórával lesz navigálható.
A megoldás úgy működik, hogy a vezető aktiválja a távoli parkoló asszisztenst (Remote Valet Parking Assistant) egy appon keresztül, mely azután a járművet egy parkolóhelyre navigálja. Az autó lézeres szenzorokkal (összesen négy érzékelő) működik majd, melyek feltérképezik az autó környezetét. Így képes az jármű úgy mozogni, hogy közben nem ütközik neki semminek. Mindezt pedig GPS jel nélkül, hiszen az autó képes felmérni saját környezetét.
Az okosóráról vezérlés során tehát a vezető meg tudja adni, hova parkoljon az autó, és módosítani is képes a kijelölt helyet, ám még akarva akaratlanul sem képes akadálynak ütköztetni az autót.
A BMW már egy ideje dolgozik a vezető nélküli autókon. A tavalyi Las Vegas-i Consumer Electronic Show-n már bemutatták önvezető autójukat, az M235i modellt, amelyet távvezérléssel lehet irányítani.
Sajtóközleményükben kiemelték, hogy ez egyelőre csak egy lehetőség a teljesen ütközésmentes vezetéshez, de a tömeggyártásról még nem beszéltek.
Forrás: Mashable.com, TheVerge.com; Kép: BMW