Kapcsolódó cikkek
- Már a Dropbox iOS appjával is hozhatunk létre Office dokumentumokat 2015. május 6.
- A Vodafone útjára indította Wallet szolgáltatását 2015. május 6.
- Új mobilalkalmazással rukkolt elő a Facebook – Instant Article 2015. május 5.
- Közel félmillióan töltötték le a SzülinAppot 2015. május 1.
- Videohívás funkcióval bővült a Facebook Messenger applikációja 2015. április 29.
- A Samsung DOWELL alkalmazása az okostelefon használatát a kezüket nehezen mozgatóknak 2015. április 28.
- Hanghívás funkcióval bővült a WhatsApp iPhone verziója 2015. április 28.
- Bemutatták a Lapról Hangra Felolvasóknak androidos alkalmazást 2015. április 27.
- Mesélő ágyneműszettel robbantott a Kickstarteren egy hazai startup 2015. április 22.
- A Google mobilkeresője alkalmazásokat is kínál 2015. április 20.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Being Faust – Enter Mephisto interaktív játék várja az érdeklődőket a Sufniban
Május közepén rendhagyó, ingyenes színházi élményt kínál a Katona. Egyedülálló játékok helyszíne lesz a Sufni május 10-én és 11-én. A Goethe Intézet révén, Dél-Koreából érkezik hazánkba a Being Faust – Enter Mephisto című interaktív játék, mely a Faust szövegére, okostelefonokra és a nézők aktív részvételére épül.
A Katona József Színház egy interkatív játékot kínál a színházba látogatóknak május közepén. A Being Faust – Enter Mephisto névre hallgató játék révén a résztvevők Faust bőrébe bújva a mű alapvető kérdéseire kereshetnek lehetséges válaszokat. A játék a Sufniban és annak előterében felépített installációban történik majd, Ónodi Eszter és Kocsis Gergely részvételével, május 10-én és 11-én.
Faust a 21. században
A résztvevők a játékban egy meghatározott helyen és időben gyűlnek össze, hogy valamennyien magukra öltsék az ifjú Faust szerepét. Okostelefonnal a kézben, eltökélten vállalva a kihívásokat megnyílik előttük a MEPHISTO&co. csábító digitális világa, ahol emberi értékeket és eszményeket kínálnak eladásra. A bejelentkezéssel megköttetik a Faust és a MEPHISTO&co. közti szerződés; a résztvevők „eladják a lelküket”, és elkezdődik a megkísértések játéka. Vajon ki meddig hajlandó elmenni? Megvásárolható-e a siker és a szépség? És van-e visszaút az „elidegenedett gyönyörök” világából az igazi szerelemhez és barátsághoz?
A projekt a koreai Goethe Intézet és a NOLGONG együttműködéséből született meg. Abból a kérdésből indul ki, hogy a digitális korban miként és milyen eszközök segítségével valósulhatna meg Faust és Mephisto találkozása. A mindenkit érintő alapkérdések változatlanok maradtak: mit tartok fontosnak az életben? Miből táplálkozik mindaz, ami számomra érték? Milyen árat lennék hajlandó fizetni azért, hogy sikeres legyek? A játékok helyszíne a budapesti Katona József Színház, ahol nemrég mutatták be Goethe Faustját Schilling Árpád rendezésében, Márton László új fordításában.
A „Being Faust – Enter Mephisto” a különböző valós és virtuális játékelemek ötvözésével arra készteti a résztvevőket, hogy új nézőpontból tekintsenek önmagukra és digitális környezetükre, hogy összemérjék magukat a világszerte játszó többi játékossal, s hogy magával az eredeti drámával is közelebbi kapcsolatba kerüljenek.