Kapcsolódó cikkek
- A Google ideiglenesen leállította Map Maker alkalmazását 2015. május 15.
- Május 28-án leplezhetik le az új Android M verziót 2015. május 11.
- Hordható eszközzel készül a Project Ara csapata 2015. május 7.
- Az androidos mobilok közel 10%-án Lollipop fut 2015. május 5.
- Collections – a Google+ gyűjtemény 2015. május 5.
- Emberi gesztusokra képes az első kínai humanoid robot 2015. május 4.
- A Nexus 6-on elérhető a Project Fi 2015. április 30.
- A mobilbarát oldalakat részesíti előnyben a Google keresője 2015. április 23.
- Nagyobb frissítést kapott az Android Wear 2015. április 22.
- A Microsoft a Cyanogennel lépett partnerségre 2015. április 21.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Eddig négy balesetük volt a Google autóknak
A Google régóta dolgozik vezető nélküli autókon, de csak nem rég kapott engedélyt arra, hogy ezek az autók a forgalomban is megjelenhessenek. Néhány hónap alatt mindössze néhány kisebb balesetük volt.
Múlt év szeptemberében kapott engedélyt a Google arra, hogy az önműködő, vezető nélküli autókat a közutakon is kipróbálja. A flotta 50 autóból áll. Ezek közül négynek volt kisebb balesete a forgalomba helyezés óta. Mind a négy balesett 10mérföld/óra sebesség alatt történt, és két esetben nem automata üzemmódban voltak az autók. Az ütközésben senki nem sérült meg.
A több mint húsz robotautóból álló Google-flotta hat év alatt több mint 2,7 millió kilométert futott, ebből mintegy 1,6 millió kilométert robotüzemmódban, többnyire országutakon és autópályákon. Nagyjából két éve azonban már Mountain View-ban, a Google székhelyének otthont adó kaliforniai városban is közlekednek a robotautók. A tesztautókban mindig ül egy úgynevezett biztonsági sofőr, aki átveheti az irányítást.
A kaliforniai törvények miatt nem mondhatnak részleteket a balesetről, így nem tudhatjuk, hány esetben voltak a vezető nélküli autók a hibásak., illetve hogy milyen körülmények között történtek.
Chris Urmson, a vezető nélküli autó projekt vezetője egy blogban elmondta, hogy a projekt hat éve alatt összesen 11 baleset történt, de ez nem amiatt, hogy az autóban nem ült sofőr. Ezek az autók mintegy egymillió mérföldet tettek meg, és ennyi utat baleset nélkül megtenni szinte lehetetlen, akár automata autóról van szó, akár ember vezette járműről.
Forrás: engadget