Mobil sofőrhívó segíti a hazajutást

Kütyü Magazin - 2015. május 22.

Hazánkban minden tízedik személyi sérüléses közlekedési baleset ittas vezetés miatt történik, mely  több száz esetre tehető évente és igencsak magas arány az európai átlaghoz képest. Egy magyar startup, a Sofőrhívó segítségével azonban a hazaút költsége és az arány is csökkenthető.

Az autósoknak eddig alapvetően négy lehetőségük volt az alkoholfogyasztást követő legális és biztonságos hazajutásra: gyalog mentek, BKV-ztak, taxiztak, vagy igénybe vették a sokszor igencsak költséges sofőrszolgálatok valamelyikét. A Sofőrhívó alkalmazás nem csinál mást, minthogy direktben összekapcsolja a sofőröket a felhasználókkal úgy, hogy a felhasználók ajánlatot kérnek konkrét útvonalra, majd a sofőrszolgálatoktól beérkezett ajánlatokat összehasonlítva választják ki a számukra megfelelőt.

Jex Dénes, a Sofőrhívó alkalmazás atyja elmondta, hogy februárban indultak el a budapesti tesztüzemmel, jelenleg 15 fővárosi sofőr várja az utasok ajánlatkéréseit. A próbaüzem alatt létrejött több mint száz fuvar tapasztalataiból látszik, hogy igény van a szolgáltatásra, mind az utasok, mind a szabad erőforrással rendelkező sofőrszolgálatok részéről.
 


Az utazásokat követően lehetőség van a sofőrök értékelésére is a felületen, melynek köszönhetően egyfajta közösségi minőségellenőrzést is kínálnak a szolgáltatással. Terveik szerint a budapesti üzemet követően nyárra több nagyvárosban is elkezdik a sofőrszolgálatok toborzását a szolgáltatás további elterjedésének érdekében.

A Sofőrhívó szolgáltatás jelenleg Android és iOS platformon érhető el mind az utasok, mind a sofőrök számára.

 

Vissza