Kapcsolódó cikkek
- Nyáron már élesben bizonyíthatnak a Google önvezető autói 2015. május 19.
- Alkalmazáscsomagot kapnak a Galaxy S6 és S6 edge vásárlók 2015. május 19.
- Visszatért a Nokia kígyós játéka 2015. május 14.
- Új fejlesztői csapattal bővült a hazai randi-app 2015. május 13.
- Cross-platform applikációt fejlesztett az ArWorks 2015. május 11.
- Egyre többen használják a MÁV-START Vonatinfó mobilalkalmazását 2015. május 11.
- Nem az Apple Watch appok vezetik majd a letöltési listákat 2015. május 11.
- Előregisztráció a Google Play alkalmazásokra 2015. május 11.
- Being Faust – Enter Mephisto interaktív játék várja az érdeklődőket a Sufniban 2015. május 8.
- Már a Dropbox iOS appjával is hozhatunk létre Office dokumentumokat 2015. május 6.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Mobil sofőrhívó segíti a hazajutást
Hazánkban minden tízedik személyi sérüléses közlekedési baleset ittas vezetés miatt történik, mely több száz esetre tehető évente és igencsak magas arány az európai átlaghoz képest. Egy magyar startup, a Sofőrhívó segítségével azonban a hazaút költsége és az arány is csökkenthető.
Az autósoknak eddig alapvetően négy lehetőségük volt az alkoholfogyasztást követő legális és biztonságos hazajutásra: gyalog mentek, BKV-ztak, taxiztak, vagy igénybe vették a sokszor igencsak költséges sofőrszolgálatok valamelyikét. A Sofőrhívó alkalmazás nem csinál mást, minthogy direktben összekapcsolja a sofőröket a felhasználókkal úgy, hogy a felhasználók ajánlatot kérnek konkrét útvonalra, majd a sofőrszolgálatoktól beérkezett ajánlatokat összehasonlítva választják ki a számukra megfelelőt.
Jex Dénes, a Sofőrhívó alkalmazás atyja elmondta, hogy februárban indultak el a budapesti tesztüzemmel, jelenleg 15 fővárosi sofőr várja az utasok ajánlatkéréseit. A próbaüzem alatt létrejött több mint száz fuvar tapasztalataiból látszik, hogy igény van a szolgáltatásra, mind az utasok, mind a szabad erőforrással rendelkező sofőrszolgálatok részéről.
Az utazásokat követően lehetőség van a sofőrök értékelésére is a felületen, melynek köszönhetően egyfajta közösségi minőségellenőrzést is kínálnak a szolgáltatással. Terveik szerint a budapesti üzemet követően nyárra több nagyvárosban is elkezdik a sofőrszolgálatok toborzását a szolgáltatás további elterjedésének érdekében.
A Sofőrhívó szolgáltatás jelenleg Android és iOS platformon érhető el mind az utasok, mind a sofőrök számára.