Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak 2012. március 28.
- Növekvő a Mac eladások, csökkenő PC-piaci mutatók 2015. július 13.
- Hordható okoseszközök: nincs megállás a növekedés terén 2015. június 23.
- Már nem jelentős a növekedés a kínai mobilpiacon 2015. május 13.
- 2014 nem az iPadek éve 2014. november 28.
- A világ legkarcsúbb táblagépének ígérkezik az új Hisense VIDAA PAD 2014. október 28.
- Kisebb mértékben zsugorodott a PC-piac a vártnál 2014. október 13.
- Dell Venue 8 tablet – a modern idegenvezető 2014. szeptember 22.
- Bemutatkozott a PocketBook divatos e-book olvasója és új tablet sorozata 2014. szeptember 6.
- Indiába látogatott a Nexus 8 2014. július 7.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Zsugorodott a táblagéppiac
A második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 7,0 százalékkal, az első negyedévihez képest pedig 3,9 százalékkal 44,7 millióra csökkent a világpiacon értékesített táblagépek száma az IDC felmérése szerint.
Jean Philippe Bouchard, az IDC táblagéppiaci kutatási igazgatója szerint az eladott készülékek számának csökkenése mellett a piaci szereplők részesedésében is jelentős változás következett be. Az első negyedévben az Apple és a Samsung együtt 45,7 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, a második negyedévben azonban már olyan gyártók, mint az LG, a Huawei, vagy az E FUN előretörésével részesedésük 41,5 százalékra zsugorodott.
Az új szereplők piaci behatolása miatt az öt legnagyobb gyártó piaci részesedése az első negyedévi 58 százalékról a második negyedévben 54 százalékra csökkent. A kínai Huawei a második negyedévben lépett be első alkalommal a legnagyobb öt közé, az E FUN neve pedig megjelent a legnagyobb tíz között.
Az eladott készülékek számának és piaci részesedésének csökkenése ellenére is az Apple biztos előnnyel piacvezető a táblagépek világpiacán. A második negyedévben 10,9 millió táblagépet értékesített, 17,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, piaci részesedésük pedig 24,5 százalékra csökkent 27,7 százalékról.
A rangsorban második Samsung 7,6 millió táblagépet értékesített a második negyedévben, 12,0 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 8,6 milliónál, piaci részesedése pedig egy százalékponttal 17,0 százalékra csökkent.
A harmadik legnagyobb piaci szereplő a Lenovo 2,5 millió táblagépet értékesített, 6,8 százalékkal többet a 2014 második negyedévi 2,4 milliónál. Piaci részesedése a tavalyi 4,9 százalékról 5,7 százalékra emelkedett.
A negyedik-ötödik helyen az eladások kerekített számában holtverseny alakult ki a Huawei és az LG Electronics között: mindkét vállalat 1,6 millió készüléket értékesített az idei második negyedévben. A Huawei esetében ez 103,6 százalékos, az LG esetében pedig 246,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 0,8 milliós, illetve 0,5 milliós eladások után. A Huawei idei piaci részesedése 3,7 százalék lett a tavalyi 1,7 százalék után, az LG részesedése pedig 3,6 százalék 1,0 százalék után.
Az összes többi gyártó együttesen 20,4 millió táblagépet értékesített az idei második negyedévben, 9,3 százalékkal kevesebbet, mint 2014 második negyedévében, ami 22,4 millió volt. Együttes piaci részesedésük 45,6 százalékra csökkent 46,7 százalékról.