Kapcsolódó cikkek
- Május 18-án kerül tőzsdére a Facebook 2012. május 2.
- Hat hónap alatt megtriplázta videoforgalmát a Snapchat 2015. november 10.
- A vártnál jobb negyedévet zárt a Nokia 2015. november 2.
- Már „idegenekkel” is beszélgethetünk a Facebookon 2015. október 28.
- A Facebook javította az iOS alkalmazás akkumulátor problémáját 2015. október 26.
- A memóriaszegmensbe fekteti a pénzt az Intel 2015. október 26.
- A Facebook alkalmazás merítheti az iPhone-ok aksiját 2015. október 20.
- A Facebook a Windows 10-re is elérhetővé teszi a Messengert az Instagramot 2015. október 6.
- Mobiltelefonos üzenetküldő szolgáltatás felvásárlására készül a Facebook 2012. december 4.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Bejött a mobilhirdetés a Facebooknak
A harmadik negyedévben bő negyven százalékkal 4,5 milliárd dollárra emelkedett a Facebook bevétele, a nyereség pedig tizenegy százalékkal 891 millió dollárra nőtt. Mindez jónak mndható, hiszen jelentős összegeket fordítottak fejlesztési beruházásokra.
Szeptemberben napi átlagban egymilliárd felhasználó lépett be a Facebookra. Ezt a számot augusztus óta tartja a vállalat. A regisztrált felhasználók száma pedig elérte az 1,55 milliárdot
Amikor a közzöségi oldal csatlakozott a mobilhirdetési piachoz, még senki nem gondolta volna, hogy pénzügyi sikere lesz belőle, de most ez is bekövetkezett. A Statista adatai alapján a bevétel növekedése elsősorban a mobileszközök használatának tulajdonítható: a 4,3 milliárd dolláros reklámbevétel 78%-át generálták az idei harmadik negyedévben mobileszközök, szemben az egy évvel korábbi 66%-kal. Az egymilliárd napi látogatóból 894 millió mobilon használta a közösségi hálót.
A Facebook 780 millió dollárt fordított fejlesztési beruházásokra a negyedévben. A beruházások elsősorban a nagy adatmennyiségek kezeléséhez és feldolgozásához szükséges infrastruktúra kiépítését, az Oculus Rift háromdimenziós szemüveg fejlesztését, valamint a fejlődő régiókban egymilliárd ember internet kapcsolathoz való juttatását szolgálták.
A Facebook tulajdonában lévő Instagram fotómegosztó közösségi hálózat 400 millió, a Messenger csevegő szolgáltatás 700 millió, a WhatsApp csevegő szolgáltatás pedig 900 millió felhasználóval rendelkezik.
A Facebook részvénye a beszámolót követően a tőzsdén kívüli kereskedelemben három százalékkal erősödött.