Kapcsolódó cikkek
- Lényegesen több mms, kicsit kevesebb, de hosszabb beszélgetések Szilveszterkor 2016. január 4.
- Növekvő SMS-forgalom karácsonykor, de éves szinten csökkenő tendenciát mutat 2015. december 30.
- Növekedett a karácsonyi adatforgalom a Vodafone-nál 2015. december 28.
- Az LG bejelentette a G Pad II 8.3 modellt 2015. december 22.
- Interaktív mesék karácsonyra 2015. december 22.
- Nem lesznek már olcsó HP táblagépek 2015. december 4.
- 8%-os csökkenést jósolnak idén a táblagéppiacon 2015. december 3.
- A mobilok és tévék kelendőek voltak a Fekete Pénteken 2015. december 1.
- Fujitsu STYLISTIC R726: itt a „2 in 1” kategória új csúcsmodellje 2015. november 26.
- A Xiaomi új táblagépe is színre lépett – Mi Pad 2 2015. november 24.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Vodafone táblagépek iskoláknak
A Vodafone Magyarország a Vodafone Digitális Iskola Program keretében csütörtökön 43 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet adott át a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola, illetve a Bükkaranyosi Általános Iskola tanulóinak.
A Vodafone Digitális Iskola Program keretében megérkeztek a tabletek Hejőkeresztúrra és Bükkaranyosra. A következő néhány hét során a vállalat országszerte 20 iskolába juttat majd el összesen 1200 darab táblagépet, díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását.
A Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola 230 tanulója nevében Kovácsné dr. Nagy Emese igazgató, a Bükkaranyosi Általános Iskola 71 tanulója nevében pedig Váradi Józsefné igazgató vette át a táblagépeket a rendezvényen, amelyen a diákok mellett Demeterné Zeleni Enikő, Hejőkeresztúr polgármestere, Nagy Lajos, Bükkaranyos polgármestere, valamint a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) képviseletében dr. László István, a Miskolci Tankerület igazgatója, és Bozsikné Víg Marianna, a Tiszaújvárosi Tankerület igazgatója is részt vett.
„Tanulóink közel háromnegyede hátrányos helyzetű, minden tízedik gyermek állami gondozott, 10 százalékuk pedig sajátos nevelési igényű. Büszkék vagyunk arra, hogy mindezek ellenére az iskolánkban végzett gyermekek egytől-egyig továbbtanulnak, sőt, 70 százalékuk érettségit adó intézményben folytatja tanulmányait.” – mondta Kovácsné dr. Nagy Emese, a Komplex Instrukciós Program (KIP) országos bázisintézménye, a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója. „Kimagasló eredményeink leginkább a Komplex Instrukciós Programnak köszönhetőek, amelyet immár 6. esztendeje támogat a Vodafone Magyarország. Közös célunk az, hogy a gyermekek optimista életszemléletű, toleráns, az új iránt fogékony, de a hagyományokat is ápoló, szilárd és magabiztos tudással rendelkező felnőttekké váljanak, s ebben segít a Vodafone Digitális Iskola Program is.”- tette hozzá.
Váradi Józsefné, a Bükkaranyosi Általános Iskola igazgatója beszédében kiemelte, hogy a táblagépek segítségével a bükkaranyosi gyermekek a korábbinál jóval nagyobb jártasságra tehetnek szert a digitális eszközök és kommunikáció terén, így nagyobb esélyekkel indulhatnak a munkaerőpiacon. „Egy vidéki iskolának a 21. század elején igen sok kihívással kell megküzdenie” - mondta az igazgatónő. „A szülők igyekeznek olyan iskolába járatni gyermekeiket, amely korszerű tudást biztosít számukra. Ma már egyre többen gondolják úgy, hogy mindez a mi iskolánkban is megtalálható, így tanulószámunk évről-évre növekszik. A KIP Program és a tabletek segítségével immár Bükkaranyoson is elérhetővé vált a magas színvonalú digitális oktatás, így a régi szellemiséget megtartva, azt az új módszerrel, valamint a technika vívmányaival fűszerezve még szélesebb tudást biztosíthatunk a gyermekeknek.”
A Vodafone által elindított Vodafone Digitális Iskola Program az ország 20 iskolájában mintegy 4700 gyerek oktatását és több mint 500 pedagógus munkáját támogatja. A program megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), valamint a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány is részt vesz. A vállalat 2016 első hónapjaiban 1200 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet oszt ki a résztvevő iskolák között és díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet. Emellett a vállalat finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását az Együttható Egyesület szakmai támogatásával.
„A Vodafone törekszik arra, hogy a résztvevő iskolák tanulói számára a program segítségével motivációt, és egyben olyan tudást is biztosítson, amely hozzájárul az iskolai hiányzások csökkentéséhez, és segít visszaszorítani az évismétlések számát. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a program lebonyolításában is, a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség munkájának bevonásával. Hiszünk abban, hogy a Vodafone Digitális Iskola Programmal hozzájárulhatunk a hátrányos helyzetű régiók versenyképességének javításához.” – mondta Major Péter, a Vodafone Magyarország Ügyfélszolgálati Igazgatója.
A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett ugyanakkora tanulmányi eredmények javulásais fontos elvárás. A Komplex Instrukciós Program (KIP) módszert jelenleg 12 iskolában – köztük a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskolában, és a Bükkaranyosi Általános Iskolában is – alkalmazzák, ám a Vodafone Digitális Iskola Program keretében további nyolc magyarországi oktatási intézménybenis bevezetésre kerül. A pedagógusok képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza. A KIP célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de folyamatos sikerélményt is biztosít a gyermekek számára. A Stanford Egyetem által kifejlesztett módszert Magyarországon 2001-ben vezette be a hejőkeresztúri iskola, és a program országos elterjesztését immár hatodik éve támogatja a Vodafone Magyarország Alapítvány.