Kapcsolódó cikkek
- iPhone SE előrendelés a Telekomnál 2016. március 25.
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek 2016. március 8.
- Öldöklő verseny a kínai okostelefon-piacon 2016. február 16.
- Gyorsabb és biztonságosabb telefonok 2016. január 20.
- Négyből hárman játszanának jó ügyért a mobiljukon 2016. május 3.
- A vártnál kisebb növekedés az okostelefon piacon 2016. május 2.
- A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi 2016. április 20.
- Az okostelefon-tulajdonosok kétharmada mobilnetezik is 2015. december 15.
- A mobilok és tévék kelendőek voltak a Fekete Pénteken 2015. december 1.
- Magát telepítő vírus fenyegeti az Android eszközöket 2015. november 12.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Kelet-Közép-Európában több okostelefonos tranzakciót bonyolítanak Androiddal, mint iPhone-nal
A teljesítményalapú hirdetési technológiai piac egyik vezető vállalata, a Criteo közzétette negyedéves mobilkereskedelmi jelentését, amely átfogó elemzést tartalmaz 2016 első három hónapjának online vásárlási trendjeiről és a fogyasztói viselkedésekről.
A jelentésből kiderül, hogy folytatódott a vásárlók növekvő mobileszköz használata: jelenleg globális szinten a tranzakciók 38%-át bonyolítják itt. Ez a szám várhatóan tovább nő majd a következő hónapokban és években. Egyes országokban, például Japánban és az Egyesült Királyságban, a mobil tranzakciók száma már ma is meghaladja az 50%-ot. A jelentést most első ízben egészítették ki a kelet-közép-európai régióra vonatkozó részletes adatokkal, amely tanulságos képet ad Európa leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piacairól.
„Úgy látjuk, hogy a mobil platform egyre fontosabb szerepet tölt be minden piacon az online vásárlás terén” – nyilatkozta Alexander Gösswein, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatója.
„Kelet-Európában jelenleg az összes digitális tranzakció 18%-a zajlik mobileszközön, és nagy lehetőséget látunk a növekedésre, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy globális szinten már az e-kereskedelmi ügyletek közel 40%-a mobileszközökön történik. A mobileszközök e-kereskedelmen belüli növekvő fontosságát bizonyítja az is, hogy a mobil tranzakciók átlagos rendelési értéke már Kelet-Európában is alig 15%-kal marad el az asztali gépes ügyletekétől”– tette hozzá.
A kelet-közép-európai mobil fogyasztók többnyire Androidot használnak, és szívesebben vásárolnak okostelefonról
Egyre többen intézik mobil vásárlásaikat okostelefonról – világszinten már többségben vannak a mobil vásárlások között az okostelefonos tranzakciók. Kelet-Közép-Európában ez az arány 57%, míg a táblagépek 43%-kal részesednek az összes mobil ügyletből. Az Android-alapú eszközök többségben vannak az iOS-hez képest: a vizsgált térség országaiban az okostelefonos tranzakciók 75%-a Androidon zajlik. Ezt figyelembe véve a helyi kereskedőknek érdemes az okostelefonokra, illetve az Androidra szánt alkalmazások fejlesztésére összpontosítaniuk, hiszen ebben a térségben iPhone alkalmazással nyilvánvalóan nem tudják elérni a potenciális ügyfelek többségét.
Az alkalmazáskonverziók száma világszerte nő, és terjed a többeszközös vásárlás
A jelentésből kiderül, hogy az alkalmazások a világon mindenütt jobban teljesítenek, mint a mobil internet: konverziós arányuk még az asztali gépekénél is 20%-kal magasabb.
Rendkívül népszerű a többeszközös vásárlás, amelynek során a laptop-tól a táblagépen át az okostelefonig, többféle eszközzel bonyolítják le az online tranzakciókat. A többeszközös ügyletek 46%-a mobileszközökhöz kapcsolódik, amely szintén a mobil platform fontosságát jelzi.