Kapcsolódó cikkek
- Kevesebb vezeték, még több inspiráció 2016. július 5.
- Fesztiválozás helyben vagy akár távolból a Telekom 4G megoldásaival 2016. június 29.
- Petőfi Zenei Díj a VOLT-on 2016. május 23.
- Sopronban lép fel a legtöbb magyar produkció 2016. május 19.
- Telekom VOLT Fesztivál: részletes program 2016. április 10.
- Újabb világsztárokkal erősít a Telekom VOLT Fesztivál 2016. február 22.
- Sopronba érkezik a Slayer, Damien Rice, a Sigma és a GusGus is 2016. január 22.
- Breaking: nyert a VOLT és a SZIGET 2016. január 14.
- Fesztivál a városért 2015. december 18.
- Romániában terjeszkedik a Festipay 2016. június 14.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Dübörög a fesztiválszezon: egyre többen adják-veszik belépőjüket online piactéren
Júliusban gőzerővel beindult a fesztiválszezon: a Balaton Sound épphogy véget ért, lement már a VOLT és a Fishing on Orfü, az EFOTT pedig mindjárt indul. Sok fesztiválozó problémáját oldhatja meg a Tickething online szolgáltatása, a közelmúltban indult webes piactéren bárki biztonságos keretek között adhatja el feleslegessé vált jegyét, illetve vásárolhat belépőt magánszemélyektől.
Az utolsó pillanatban döntötted el, hogy leugranál az épp aktuális fesztiválra bulizni egyet? Több belépőjegyet vettél, mint amire szükséged van? Bérletet váltottál, de közbejött valami és mégsem tudsz elmenni a kedvenc fesztiválodra? Ezekre a problémákra mind megoldást jelent a Tickething online jegy-újraértékesítő felülete.
A platform használata pofonegyszerű. A weboldalon bárki néhány kattintással fel tudja tölteni és meg tudja hirdetni eladásra szánt belépőjét vagy bérletét. Vevőként pedig könnyen lehet válogatni a különböző eseményekre szóló jegyek között. A vevő a cégnek fizet online, akik e-mailben továbbítják a jegyet, a visszaélések kiküszöbölése érdekében pedig az eseményt követően utalják el az eladónak a jegy árát. Az egész folyamat a Tickethingen keresztül zajlik, ellenőrzött és nyomon követett módon.
Visszaszorítja a visszaéléseket, csökkenti az árakat
A szervezett jegy-újraértékesítés lecsökkenti a visszaélések lehetőségét. Mivel az eladók számára csak az esemény után kerül jóváírásra az eladott jegyek ára, megszűnik az esetleges csalók motivációja. Amennyiben többször értékesítenék ugyanazt a belépőt, vagy saját maguk beváltanának egy korábban már eladott jegyet, az legkésőbb az esemény napján kiderül, amit a vevők többféleképpen jelezhetnek. Ilyen esetben a Tickething megtéríti a vevőknek a teljes árat, az eladó profilját letiltja, illetve amennyiben szükséges, megteszi a megfelelő jogi lépéseket.
A platfrom az árak elszállásának is gátat szab, hiszen több eladó ajánlata közül válogathatunk, így könnyen össze tudjuk hasonlítani, hogy ki mennyiért kínálja ugyanazt a jegyet. Jellemző, hogy az oldalon az irreálisan drága belépők nem cserélnek gazdát, ellenben a kedvezményes áron kínált jegyek akár 1-2 óra alatt elkelnek. Az is megfigyelhető, hogy az esemény közeledtével az eladók általában csökkentik a kért árat.
Már több ezren használják itthon
Az Egyesült Államokban a jegy-újraértékesítés már 5 milliárd dolláros biznisz, de Nyugat-Európában is évek óta több szereplő van a piacon. Igény itthon is van a szolgáltatásra: a startupként, márciusban indult magyar tulajdonú Tickethingnek már több ezer regisztrált felhasználója van, akik heti rendszerességgel adnak el, illetve vásárolnak jegyet az oldalon.
Elsősorban a fiatalok, a 16-35 év közötti korosztály a legaktívabb egyelőre, az érdeklődés pedig dinamikusan nő, hónapról-hónapra sikerül megháromszorozni az oldal látogatottságát és a tranzakciók számát.
A Tickething statisztikái alapján az eladók a leggyakrabban azért válnak meg belépőjüktől, mert elutaznak (28%), a szükségesnél több belépőt váltottak (23%), illetve a barátaik nem tudnak részt venni az eseményen (21%). A vevők jellemzően az eredeti árnál 10-15%-kal olcsóbb jegyekre vadásznak, és többségük csak egy, vagy két belépőt szeretne vásárolni.
A Tickethingen elkelt eddigi legolcsóbb jegyek 1500 Ft-os egyszeri koncertbelépők, míg a legdrágábban 70.000 Ft-os fesztivál bérletek cseréltek gazdát.