Kapcsolódó cikkek
- Csak az elmúlt 15 évben nagyságrendileg 200 millió ünnepi sms-t küldtek a Telekom ügyfelei 2016. december 23.
- Feltöltős SIM-kártyát kínál a Lufthansa Mobile 2016. december 22.
- Jóváírás Telekom ügyfeleknek 2016. december 20.
- Elérte a százezer lekérdezést az NMHH számhordozottsági tudakozója 2016. december 20.
- Virtuális valóság, chatbotok és mesterséges intelligencia 2016. december 20.
- Nem számít a távolság, ha van, ami összeköt 2016. december 20.
- Játékokkal és új funkciókkal bővült a Telenor chatbotja 2016. december 17.
- A magyar fiatalok az üzenetküldő alkalmazásokat favorizálják a Telenor nemzetközi felmérése szerint 2016. július 1.
- A Balatonnal a nyári hónapokban az átlagos havi mobil adatforgalom ötszörösét, hatszorosát várja a Telekom 2016. június 23.
- Ha nincs hó, akkor is küldhetünk ismerőseinknek 2015. december 21.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Leáldozott a mobilappok kora?
Sci-finek hangzik, ám ez már valóság: egyre több szolgáltatás chatboton érhető el appok helyett. Hamarosan naponta fogunk robotokkal beszélgetni a neten – már itthon is.
Sőt, nem is csak beszélgetni, de napi ügyeinket, bevásárlásainkat vagy akár a jegyfoglalásainkat is egyszerű üzenetekkel, pillanatok alatt intézzük majd el intelligens algoritmusokon keresztül.
Míg pár évvel ezelőtt sokan mobilappok fejlesztésében látták a jövőt, most a platform-független üzenetküldés van nyerőben: újabb és újabb appok letöltése helyett elég csak ráírni pl. Facebook Messengeren a szolgáltatókra, boltokra vagy a kedvenc márkánkra a vásárláshoz. Nem meglepő, hogy új funkciót kap az üzenetküldés: a különböző csetprogramok térhódítása töretlen ugyanis, ma már nem csak az egyéb appok használatát előzik meg, hanem magát a közösségi média appokét is.
Épp ezért vonzó sokaknak a lehetőség, hogy új app letöltése és regisztrálás helyett egyszerűen csak üzenetben intézzék azt, amihez eddig külön-külön appok kellettek. Hazánkban elsők között a főként fiatalok körében népszerű Ma este Színház! last minute színházjegy portál készített csetbotot: elég okostelefonról ráköszönni a Ma este Színház! oldalára Messengeren, és percek alatt egyszerűen „beszélgetve” már meg is vehetjük az esti félárú színházjegyet. A botot a m.me/maesteszinhaz linken, vagy a Messengerben a Ma este Színház! Facebook-oldalának kiválasztásával használhatjuk.
Egyes szakértők szerint a csetprogramok lesznek az új böngészők, a csetbotok pedig az új weboldalak. Hogy így lesz-e, az kérdés, ám biztos, hogy a botok gyorsan fejlődnek, és lehetővé teszik, hogy a cégek a drága és időigényes appfejlesztés helyett gyorsan és könnyen elérjék a vásárlóikat, így mindenképp érdemes odafigyelni rájuk.