Kapcsolódó cikkek
- Wiwe: hogy ne álljon le a szív 2016. november 23.
- A Nokia okostelefonok új korszaka 2017. február 27.
- Űrtechnológiával a csúcsformáért 2017. február 9.
- Utazó alkalmazással bővül a Samsung Gear S3 kínálata 2016. december 4.
- Vodafone utazó klinikák segítik a HIV visszaszorítását Lesothóban 2016. november 30.
- Magyarországon az első vízálló Fitbit 2016. október 19.
- Hódítanak a viselhető okoseszközök a digitális bennszülöttek körében 2016. szeptember 26.
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak 2016. augusztus 17.
- Vodafone ReadyPay mobil bankkártyás fizetés immár a Tele5 Taxinál is 2016. augusztus 1.
- Okostapasz iktathatja ki a cukorbetegek inzulininjekcióját 2015. június 26.
Withings okoseszközök Nokia márkanévvel
A nyár folyamán a magyar piacon is lecserélődnek a Withings márkanévvel forgalmazott okos egészségügyi eszközök.
Az okosmérlegek, aktivitásmérők, lázmérő, vérnyomásmérő és beltéri kamerák a két brand egyesülésének eredményeként Nokia néven lesznek kaphatók. Ezzel egyidőben megújul az okoseszközöket kezelő Health Mate applikáció is, az orvosokat és betegeket pedig az új Patient Care Platformon (betegápolási platform) keresztül hozza közelebb egymáshoz a márka.
A Nokia tavaly áprilisban vásárolta fel a főként okos egészségügyi termékeket és megoldásokat gyártó Withingst. A Nokia saját márkaneve alatt forgalmazza és fejleszti tovább a Withings díjnyertes, okos egészségügyi eszközeit és az ezeket támogató digitális platformokat. Előreláthatóan 2017. júliusától Magyarországon is Nokia néven lesznek elérhetők az üzletekben a Withingsnél megismert termékek.
A márka hazai forgalmazója, az Apcom Hungary Kft. tapasztalata szerint az egészséges életmód és a betegségek megelőzése egyre nagyobb fókuszt kap mind a gyártók, mind a fogyasztók körében.
„A Withings esetében a hangsúly a fitneszeszközökről egyre inkább az egészségügyi okoseszközökre helyeződik át, és a jövőben is utóbbiak erősödésére számíthatunk. Az eladásszámokat tekintve azt látjuk, hogy a magyarországi piacon is nő a kereslet az okos egészségügyi termékek iránt. A márkanév váltással és a bővülő termékkínálattal együtt pedig arra számítunk, hogy az érdeklődés jelentősen nő majd az idei évben” – közölte Szeidl Tibor, az Apcom Hungary Kft. ügyvezetője.
Az Apcom szerint a magyar vevők körében jelenleg a Body és Body Cardio okosmérlegek, valamint a Thermo okoshőmérő a legkeresettebbek. Az új termékek közül 2017 hamarosan érkezik az Activité Steel HR, amelyet digitális kijelzővel és pulzusmérővel is felszereltek, megtartva közben az analóg óra formáját. Az év végén pedig a gyártó ígérete szerint elérhetővé válik az idei CES-en bemutatott Hair Coach okos hajkefe is.
A márkanév változásával együtt az aktivitásmérők és az egészségügyi okoseszközök által gyűjtött adatokat összegző mobilapplikáció is új külsőt kap majd. A Nokia továbbfejleszti a felhasználói élményt, egyszerűbben lehet majd csatlakoztatni az eszközöket, és új életviteli tanácsadó programok is elérhetők lesznek, köztük egy nyolchetes személyre szabott program a hatékonyabb egészségmegőrzésért.
A lakossági applikáció mellett az új Patient Care Platform célja, hogy megújítsa a betegek és egészségügyi szakértők közötti kapcsolatokat. A rendszer lehetőséget nyújt arra, hogy a szakértők az okoseszközökön keresztül folyamatosan, távolról is figyeljék a betegek állapotát, segítve ezzel a krónikus betegségek megelőzését, kezelését. A platformot egy 69 000 fős kutatás során jelenleg is használják az Egyesült Királyságban, amelynek célja, hogy jobban megértsék a magas vérnyomás kialakulásának összefüggéseit, illetve a távfelügyelet szerepét a magas vérnyomásos megbetegedések arányának csökkentésében.