Kapcsolódó cikkek
- Játékosan forradalmasítja az oktatást a Microsoft 2018. március 12.
- Építs saját Minecraftországot! 2017. november 29.
- Rendhagyó Skype-nap a budapesti Herman Ottó Általános Iskolában 2016. december 1.
- A Minecraft: Education Edition első verziója a színen 2016. június 10.
- Ingyenes Office 365 a tanároknak 2015. november 20.
- A magyar vitorlássport fejlődéséért dolgozik a Microsoft 2013. június 12.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
259 000 kockából épült fel Minecraft-Magyarország
Több mint 100 km2 területet 259000 Minecraft-kocka felhasználásával építettek be virtuálisan azok a hazai diákok, akik a népszerű Minecraft oktatási verziójának segítségével úgy fejlesztették digitális kompetenciáikat, hogy felépítették a digitális Magyarország legnépszerűbb épületeit.
A legjobb alkotásokat 3D nyomtatással életre is hívták a Mincecraftország szervezői, amelyet tavaly novemberben indított el a Microsoft Magyarország. Ennek lényege, hogy a diákok a népszerű videójátékban, illetve annak oktatási verziójában építhették meg Magyarország kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit.
A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésén több tucat iskola diákjai vettek részt, hogy játszva fejlesszék tovább digitális kompetenciáikat és híres magyar nevezetességeket építsenek a Minecraft nyílt játékterében. A mozgalomra Budapestről és vidéki településekről is jelentkeztek diákok, egyéni és csoportos kategóriákban egyaránt. A résztvevők összesen több mint 100 km2 területet építettek be és körülbelül 259 000 Minecraft kockát helyeztek el. Többek között olyan épületeket kreáltak meg, mint a Lánchíd, az egri vár, a soproni tűztorony vagy a váci kőkapu, amelyek online is megtekinthetők.
A mozgalom célja az volt, hogy népszerűsítse a fiatalok körében a természettudományos pályát, a játék tere ugyanis egy olyan nyílt világ, ahol szabadon, kockázatok és korlátok nélkül alkothatnak a gyermekek, kitágítva kreativitásuk határait. A Minecraft oktatási verziójában az együttes alkotás és a közös problémamegoldás mellett játékosan sajátíthatják el az algoritmikus gondolkodás, a szabálykövetés és alkotás alapjait, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a felsőfokú tanulmányok során és a munka világában is. „Elkötelezettek vagyunk abban, hogy a magyar gyerekek és pedagógusok mind szélesebb köréhez vigyük el a fejlődésükhöz leginkább hozzájáruló technológiai megoldásokat, például olyan kezdeményezések által, mint a Minecraftország” – mondta Merényi Ádám, a Microsoft oktatási üzletágának vezetője, aki a záróeseményen átadta a diákoknak szóló elismeréseket.
A résztvevők meghívást kaptak a Starnetwork MineBudapest eseményére és MineCinema mozivetítésére is, a legjobb alkotások pedig a helyszínen 3D nyomtatásban is láthatóvá, megfoghatóvá váltak. A „Neten a gyerekem” kísérőrendezvény kiemelt témája volt az internetbiztonság. Muhi Kristóf, az Imagine Cup innovációs verseny idei magyar fordulójának győztese, illetve Izsák Dávid Pál, a Microsoft Innovatív Pedagógus közösségének tagja felhívták a figyelmet a lehetséges kockázatokra és biztonsági megoldásokra.