Kapcsolódó cikkek
- A szülők 76%-a szabályozza gyermeke eszközhasználatát 2018. szeptember 13.
- Keskenysávú IoT-rendszerrel köti össze az okosotthonok eszközeit a Panasonic és a Vodafone 2018. szeptember 3.
- Európa a képeslapokon túl 2018. augusztus 27.
- Okos megoldások az okos szülői gondoskodásért 2018. augusztus 21.
- A Vodafone megerősíti hálózatát augusztus 20-ra 2018. augusztus 17.
- Vodafone Smart N9 és N9 Lite – a legújabb 4G technológia karnyújtásnyira 2018. július 2.
- Da Vinci Kids a Vodafone Pass-ban 2018. június 4.
- Nyáron még tutibb a Tuti Net! 2018. június 3.
- E-sportot támogat a Vodafone 2018. május 1.
- Gigabites sebességre kapcsolt a Vodafone 4G+ hálózata! 2018. április 26.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Szupertájfunt követően a gyors kommunikációs lehetőség megteremtése létkérdés
A Vodafone Alapítvány 7 fős nemzetközi csapata, köztük Pervai Csaba és Tóth Róbert magyar mérnökökkel, szombat reggel indult el a Fülöp-szigetekre, ahol a Mangkhut szupertájfun okozta pusztítást követő helyreállítás során segítik a mentőcsapatok munkáját az Instant Network 3G, az Instant Wi-Fi és Instant Mobiltöltő telepítésével.
A Vodafone 2015-ben mutatta be a magyar fejlesztésű Instant Network 3G-t, amely az Instant Network továbbfejlesztett verziója. A hordozható mobilhálózattal 40 perc alatt ingyenes kommunikációs hálózatot tudnak kiépíteni a katasztrófák helyszínén, a mentőalakulatok és segélyszervezetek, illetve a lakosság számára. Katasztrófa sújtotta helyzetben a kommunikációs lehetőségek helyreállítása a legfontosabb feladat, mivel ez támogatja leginkább a mentőcsapatok munkáját.
„A Vodafone Alapítvány Instant Network csapatának munkája jól példázza, hogy milyen hatalmas szerepe lehet az innovációnak és a technológiának az emberek életének jobbá tételében és baj esetén egyaránt. Büszkék vagyunk rá, hogy a Vodafone Magyarország által fejlesztett technológia használatával kollégáink szükség esetén képesek segíteni szerte a világban, katasztrófa sújtotta területeken.” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese, a Vodafone Magyarország Alapítvány kurátora.
Az Instant Network feladata, hogy emberi erőforrással és technológiával segítse a kommunikációs hálózat és a technikai háttér telepítését a természeti, vagy humanitárius katasztrófa sújtotta területeken. Egy katasztrófa után a kommunikációs lehetőségek megteremtése kulcsfontosságú mind az érintettek támogatása, mind a kár felmérése, mind pedig a mentési és segítségnyújtási munkálatok összehangolása érdekében. A díjnyertes Instant Network program részeként a Vodafone Alapítvány önkéntes munkatársakkal és kommunikációs technológiával segíti az ingyenes kommunikációs hálózatok biztosítását és helyreállítását, illetve technikai háttértámogatást nyújt a segélyszervezeteknek és az áldozatoknak az érintett területeken. A Vodafone Alapítvány Instant Network csapata elkötelezett a humanitárius közösséget szolgáló új technológiák kifejlesztése mellett. 70 kiképzett Vodafone munkatárs alkotja az Instant Network csapatot, akik készen állnak rá, hogy azonnal reagáljanak természeti, vagy humanitárius katasztrófára. A helyszíni szolgálatra készülő önkéntesek a Hostile Environment Awareness Training (HEAT) néven ismert kiképzésben részesülnek, hogy a legnehezebb körülmények között is képesek legyenek helytállni.
A Vodafone Alapítvány Instant Network csapatának nem ez lesz az első fülöp-szigeteki bevetése, ugyanis 2013-ban, a Haiyan tájfun pusztítását követően már jártak a térségben – ekkor 443.000 hívást és 1.4 millió SMS-t regisztráltak a hálózaton.