Kapcsolódó cikkek
- Ma kiderül, kik kapnak az idén VinCE Awards-ot 2016. március 3.
- Az Apple Pay már a FlixBus magyar utasainak is elérhető 2019. május 22.
- Újabb támogatás a szívbetegségek felismerésére 2019. május 21.
- Nincs büntetés és felesleges költség az I-cell parkolási okosmegoldásával 2019. május 6.
- 50 nap vs 1 perc 2019. április 18.
- Új szintre emeli az okostelefonos ügyintézést a megújult MyTelenor alkalmazás 2019. április 15.
- Critical App Challenge Hungary 2019. április 2.
- Klasszikus történetek, amelyek a Viber segítségével máshogyan végződnének 2019. április 1.
- 200 milliós tőkebefektetéssel folytatja a MediCall 2019. március 25.
- Táblagépes appon böngészhetjük autóalkatrészeinket 2019. március 25.
A MediCall mobilalkalmazás segített egy 3 éves kisfiúnak
Magyar egészségügyi mobilalkalmazás segített egy 3 éves kisfiún, akinél egy háziorvos téves szakvéleménye, valamint két eredménytelen telefonos kórházi segítségkérés után az alkalmazáson keresztül azonosította be az agyhártyagyulladás-gyanús tüneteket egy gyermekgyógyász, ezzel pedig ő menthette meg a gyerek életét. Dr. Laczkó Katalin egy 12 perces telefonbeszélgetés alapján javasolta a kétségbeesett édesanyának, hogy azonnal hívjon mentőt, hogy az agyhártyagyulladást kórházban kezeljék.
“Hajnalban lett rosszul a kisfiam és reggel azonnal a helyi háziorvoshoz vittem, aki sima vírusfertőzést diagnosztizált nála. Mivel a tüneteket már akkor is ennél komolyabbnak éreztem, magán úton intéztünk vérvételt, amelynek az eredményét csak a nap végére ígérték. Közben a rosszullét egyre erősödött, így két gyermekkórháztól is próbáltam telefonon keresztül tanácsot kérni, azonban egyik esetben sem sikerült orvossal konzultálnom. Ekkor fordultam a MediCallhoz” - meséli kálváriáját Varga Edina, akinek 3 éves kisfiának élete minden bizonnyal éppen egy hajszálon múlt néhány héttel ezelőtt.
A MediCall egy mobilalkalmazás, melynek tervezői a „dr. Google” orvoslás ellen küzdenek, vagyis alternatívát kínálnak azoknak, akik egy-egy egészségügyi probléma kapcsán gyors és szakszerű választ szeretnének valódi szakemberektől, de nem az internetről akarnak informálódni. Az alkalmazás lényege, hogy a páciensek percalapú díjazás mellett kérhetnek telefonos segítséget az általuk kiválasztott szakorvosoktól, akiket utána értékelhetnek is, ezzel is segítve mások választását.
Edina utolsó kétségbeesésében talált rá a MediCall alkalmazására, miután nem érezte megnyugtatónak a közelében elérhető orvos diagnózisát. Az egész napos aggódást követően délután Dr. Laczkó Katalin személyében érkezett a megoldás, aki gyermekorvosként azonnal szakszerűen és határozottan reagált az édesanya által felsorolt tünetekre. “Tanácstalan és tehetetlen voltam, mert hiába kaptam meg a háziorvostól a sima vírusos fertőzés diagnózisát, láttam, hogy Solt nincs jól és ennél többről lehet szó. Megnyugtató volt, hogy amikor a doktornőt elértem az alkalmazáson keresztül, akkor nagyon határozottan reagált. 12 percet beszéltünk, mely során beazonosította az agyhártyagyulladás 4-5 jellemző tünetét és javasolta, hogy mindenképp vitessük a kisfiamat kórházba, emellett pedig az egekig szökő láz csillapítására is adott tippeket, hogy ne legyen probléma addig, amíg a mentők kiérnek. A kórházban elmondták, hogy ha megvártuk volna a másnapot, akkor akár Solt életét is kockáztattuk volna” - tette hozzá az édesanya.
A MediCall életében ez az első alkalom, amikor életet menthetett az alkalmazás, de ezen kívül is számos happy enddel végződő esetet tudnak már maguk mögött. A legtöbben szezonális betegségekhez kapcsolódó kérdésekkel fordulnak az orvosokhoz, a leggyakrabban előforduló problémák között vannak a léguti fertőzések, influenza, allergia, nyáron pedig a bőrbetegségekkel és napszúrással kapcsolatos megkeresések. Az elmúlt két év tapasztalatai alapján tízből 8 esetben a gyermekekkel kapcsolatos kérdéseket kapnak az alkalmazáson keresztül elérhető orvosok. Az eddigi saját statisztikák alapján a legtöbb konzultációnál a telefonos beszélgetés elegendőnek bizonyul, mellyel az alkalmazás felhasználói megspórolhatják a háziorvoshoz való utazással töltött időt, ráadásul a rendelőben leselkedő esetleges fertőzés-veszélyt is elkerülhetik. A telefonálók mindössze 20%-ának volt eddig olyan problémája, amely további személyes vizsgálatot igényelt.
Varga Edina korábban nem ismerte az alkalmazást, de elmondta, hogy az eset óta is a telefonján tartja és biztonságérzetet ad neki, hogy tudja, bármikor van kihez fordulni.