Kapcsolódó cikkek
- Magyarországra is megérkeztek az LG csúcskategóriás 2019-es televíziói 2019. június 22.
- Valódi fekete árnyalatok, élethű színek 2019. április 23.
- Kiváló képminőség és élethű hangzás 2019. február 20.
- A Sony bemutatta legújabb termékeit az idei IFA kiállításon 2018. augusztus 30.
- A Sony két új bejelentése mérföldkő az otthoni televíziózásban 2018. augusztus 1.
- CES 2018 - A Sony bemutatta újdonságait 2018. január 9.
- A Sony nyilvánosságra hozta a világ 30 legtöbbet fényképezett látványosságát 2017. június 1.
- Időutazás az otthoni szórakozás világában 2017. május 28.
- Az XE70 sorozattal bővül a Sony 4K HDR kínálata 2017. május 8.
- Új 4K HDR X és A sorozata a Sonytól 2017. január 5.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Újabb kutatás bizonyítja: igenis számít a méret!
A Sony legfrissebb ‘Evolution of the Living Room’* kutatása szerint az európaiak 48 százaléka a jelenleginél nagyobb képernyős televízióra vágyik otthonába. Bár a közvélekedés szerint a férfiakat jobban érdekli a méret, az európai nők 43 százalékának szintén számít a nagyobb képernyőátló, mely a válaszadók szerint fontosabb státuszszimbólummá vált, mint egy értékes karóra.
- A hordozható okoseszközök kijelzőinek folyamatos növekedése a televíziós piacra is hatással van
- A Sony ’Evolution of the Living Room’ kutatásában résztvevők 48 százaléka a jelenleginél nagyobb képernyős televíziót szeretne otthonába
- A férfiakat jobban érdekli a méret, mint a nőket
- A magyarországi adatok egyértelműen jelzik a növekvő igényeket a minél nagyobb képernyőjű tévére
A Sony kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka 55 hüvelyknél nagyobb képátlójú televízióra vágyik, 16 százalékuk pedig 65 hüvelyknél nagyobbra.
Az extra nagy méretű televíziók utáni vágy Franciaországban a legnagyobb, ahol a megkérdezettek 26 százaléka 65 hüvelyknél nagyobb méretű televízión élvezné kedvenc videós tartalmait.
A kutatás arra is kitér, hogy tízből egy ember státuszszimbólumként tekint egy elegáns, nagy méretű otthoni televízióra, ezzel megelőzte a rangsorban az okostelefonokat és tableteket (7%), a designer ruházatot (7%) és a drága, minőségi karórákat (6%) is.
„A feltűnő, kirívó, a szemet vonzó tárgyainkra hajlamosak vagyunk úgy tekinteni, mint sikereink zálogaira. A “nagyobb jobb” ideológia eddig soha nem látott méreteket öltött a mai otthoni televíziózás és szórakozás világában, ezért sokaknak már nem csak az fontos, hogy mi jelenik meg a képernyőn, hanem az is, hogy milyen körülmények között élvezheti a kijelzőn látottakat” – elemezte a válaszokat Emma Kenny, brit pszichológus, TV szakértő.
A kutatásban résztvevő európai országok közül Olaszországban vágynak a legtöbben a nagyobb méretű televízióra (57%), azonban ők hajlamosabbak túlbecsülni otthonuk méretét. A megkérdezettek 18 százaléka elismerte, hogy vásárolt televíziójuk túl nagynak bizonyult nappalijukba.
Bár a közvélekedés szerint a férfiakat jobban érdekli a méret, érdekes adat, hogy az európai nők 43 százalékának szintén számít a nagyobb képernyőátló.
„A felhasználóknak már nem csak az a fontos, hogy a lehető legjobb minőségben élvezhessék kedvenc tartalmaikat, hanem az is, hogy egy elegáns, nappalijuk stílusához illő, lehetőleg minél nagyobb képernyőn tegyék meg. A Sony legújabb XG95 televíziója nem csak megfelel ezeknek az igényeknek, de X-Wide Angle** funkciója ugyanolyan képminőséget biztosít, bárhonnan is tekintenek a képernyőre. Ráadásul a Netflix Kalibrált Mód és az IMAX Enhanced program segítségével a nagy képernyős moziélmény otthonuk kényelmében is elérhetővé vált” – mondta Gavin McCarron, a Sony televíziós szakértője.
„A magyarországi tendenciák is egyértelműen mutatják, hogy a felhasználók számára egyre fontosabb a nagyobb képernyőméret. Az elmúlt három évben közel megduplázódott a nagyképernyős, 55 hüvelyknél nagyobb átmérővel rendelkező televíziók száma Magyarországon, és az adatok alapján további növekedésre lehet számítani az elkövetkező években” – tette hozzá Alex Hope, a Sony Magyarország kereskedelmi igazgatója.
___________
* A 2019. áprilisi kutatásban az Európai Unió alábbi országainak 6000 lakója vett részt, az alábbi megoszlásban:
- Egyesült Királyság: 1000 fő
- Franciaország: 1000 fő
- Olaszország: 1000 fő
- Németország: 1000 fő
- Hollandia: 1000 fő
- Belgium: 1000 fő
** A funkciót csak a 75”-ös és 85”-ös átmérőjű modellek támogatják