Kapcsolódó cikkek
- MÁV app: bérletvásárlás iOS-szel is 2020. február 14.
- App tippek a Doro-tól, tanulásra és szórakozásra 2020. január 28.
- Elindult az ÉletMentő applikáció 2020. január 23.
- Egyre népszerűbb a MÁV alkalmazása 2020. január 9.
- Már bérletet is lehet vásárolni a MÁV mobilalkalmazás segítségével 2019. december 6.
- Smart City App – okos városok okos támogatására 2019. november 27.
- 38 ezren töltötték le a MÁV alkalmazását egy hónap alatt 2019. október 18.
- Az új Nike Alkalmazás már Magyarországon is elérhető 2019. augusztus 23.
- Bővül a MÁV alkalmazás 2019. július 26.
- Mobilfizetéssel is vehetünk jegyet a Fővárosi Állatkertbe 2019. július 4.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Vegyünk vonatjegyet a MÁV applikációjával!
A koronavírus okozta rendkívüli helyzetben a MÁV-START-nak kiemelt célja a fizikai érintkezések minimálisra szorítása, a jegyértékesítési rendszerének már tervezéskor az egyik alapja volt az elektronikus jegyek alkalmazása. Fontos, hogy lehetőség szerint minél többen használjanak online menetjegyet vagy bérletét, ezzel csökkentve a vírus terjedésének kockázatát. A vasúttársaság továbbra is hangsúlyosan kéri az utasokat, hogy a sorban állás és személyes érintkezések csökkentése érdekében jegy- és bérletvásárláskor részesítsék előnyben a MÁV applikáció használatát és az e-vonatjegy váltását.
Az elektronikus és érintésmentes jegyvásárlás követelményeinek a vasúttársaság jegyértékesítő rendszere maradéktalanul megfelel. E rendszer fontos része például a mobiltelefonos applikáció (MÁV App), amivel jegyet és bérletet is képesek vásárolni az utasok. Az alkalmazás elérhető Android és iPhone készülékeken egyaránt. Az alkalmazást nagyjából 295 ezren használják, és ez a szám naponta 200-300 fővel bővült. A felhasználók naponta átlagosan 20 ezer jegyet vagy elektronikus bérletet vásároltak online. Ezeken túl a vonatokon, a fedélzeti jegyvásárláskor is lehetőség van az érintésmentes bankkártyás fizetésre, mert minden jegyvizsgáló mobil POS terminállal van felszerelve. Ezt a jegyvizsgálótól megvásárolt jegyet is hozzá lehet rendelni az eSZIG-hez, tisztán mobil eszközökkel, érintésmentesen.
A jegyvásárláson túl a fedélzeti jegyellenőrzés is érintésmentesen, mobil eszközzel történik, az utas mobiltelefonjának vagy eSZIG-jének elektronikus leolvasásával. Így a szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló és az utasok közti kontaktus is kizárható, ráadásul a MÁV fedélzeti rendszere az elektronikus BKK termékek ellenőrzésére is alkalmas az elővárosi vonatokon és a HÉV szerelvényeken. Mobilappban megvásárolt termékek visszaváltása és áruk visszatérítése elektronikusan, a mobilalkalmazásban kezdeményezhető. A MÁV internetes jegyértékesítési felülete, az Elvira is teljeskörű online jegyvásárlást biztosít: a megvásárolt jegy PDF formában mobiltelefonra letölthető, azt a fedélzeten elektronikusan érintésmentesen képes a jegyvizsgáló ellenőrizni.