Kapcsolódó cikkek
- A Telenor már teszteli a jövő telefonhívásának alapját, a Voice over LTE technológiát 2016. február 26.
- Nokia Lumia 620 a Telenornál 2013. március 7.
- Telenor: 2013-ban jön a Firefox-mobil 2013. február 25.
- Érintésmentes vásárlás a Tüke Busz Zrt. járművein 2020. április 29.
- A Huawei bemutatta a P40 Lite E okostelefont 2020. április 28.
- Elstartolt a MagentaFilm Magyar Mobilvideó Fesztivál 2020. április 24.
- Így neteznek karantén idején a magyarok 2020. április 23.
- A Vodafone-nál már előrendelhető az új iPhone SE 2020. április 20.
- Tavalyhoz képest több mint 40%-kal magasabb volt az ünnepi adatforgalom a Telenornál 2020. április 17.
- Nagy kockázatot jelentenek járvány idején a mobiltelefonok is 2020. április 9.
Míg 2015-ben 4 col volt az átlag, 2019-re már 6 col fölött jártunk
A trendek egyértelműen azt mutatják, hogy a fogyasztók évről-évre egyre nagyobb kijelzővel rendelkező készülékeket gyömöszölnek a zsebeikbe. A tendenciát az értékesítési adatok is megerősítik: a Telenornál az elmúlt 5 évben a legnagyobb példányszámban eladott mobiltelefonok képernyőjének mérete folyamatos növekedést mutat.
Chatelünk, videó meetinget bonyolítunk, emailezünk, online ügyintézünk, cikket olvasunk, filmet nézünk, streamingelünk. Digitális életünket ma már egyre többet és egyre hosszabb ideig a mobilunkon éljük, sőt, sokaknak még tévénézés közben is a kezében a telefon. Egy, a Bell Research által közzétett jelentés* szerint az egyszerre több eszközt is használó felhasználók 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy második képernyője az okostelefonja. Ahogy a TV-k is egyre nagyobbak, úgy az okostelefonok kijelző-mérete is jelentőset ugrott az elmúlt pár évben.
A Telenor eladási adatai is azt támasztják alá, hogy az ár mellett az akkumulátor kapacitása, a kamera képességei, a processzor és a kijelző a legfőbb tényezők a választásban. Az elmúlt öt évet tekintve jól látszik, hogy a fogyasztók a felhasználói élmény érdekében az egyre nagyobb kijelzővel rendelkező készülékeket keresik. A népszerű mobilok kijelző-mérete folyamatosan növekszik, és ez az eladásokban is jól tükröződik.
Az átlagos kijelző-méret növekedése összefügg a legkeresettebb modellek méretével: a Telenornál 2015-2019 között a legnépszerűbb mobilok mind 4,5 colos vagy annál nagyobb kijelzővel rendelkeztek, és a méretük évről-évre nőtt.
A legnépszerűbb modellek és kijelző-méretük, évenkénti bontásban (forrás: Telenor Magyarország)
Érdekesség, hogy a kijelző-méret növekedéséhez képest a telefon teljes mérete kisebb arányban gyarapodott, ez a teljes-kijelzős mobilok előlapi gombjának eltűnésének és a vékonyabb kávák megjelenésének köszönhető.
Ha nem csak a bajnok telefonokat nézzük, még nagyobb a növekmény
A változás még látványosabb, ha 2015-2019 között minden évben az 5 legnépszerűbb modellt vizsgáljuk. A szolgáltató értékesítési adatai alapján látszik, hogy az 5 colos és annál nagyobb kijelző-mérettel rendelkező készülékek dominálnak, ugyanakkor 2019-ben az eladott TOP 5 készülék átlagos mérete már elérte a 6 colt.
TOP 5 eladott készülék kijelzőjének átlagmérete, 2015-2019 között (forrás: Telenor Magyarország)
A friss eladási statisztikák alapján is az látszik, hogy a tendencia folytatódik: a Telenornál 2020 első negyedévében a legnagyobb példányszámban értékesített készülékek kijelző-mérete 5,9 és 6,3 col volt. A legnépszerűbb mobilok között megtalálható például a Samsung Galaxy A40 (5,9 col) és a Xiaomi Redmi Note 8T (6,3 col).
________________
* Magyar Infokommunikációs jelentés, 2019, Bell Research