Kapcsolódó cikkek
- Huawei webáruház nyílik Magyarországon 2021. november 25.
- Nagyon pörgött tavaly a Telekom webshopja 2021. április 13.
- Virtuális megoldással jelentette be több termékét a Samsung 2020. szeptember 2.
- Elstartolt a MagentaFilm Magyar Mobilvideó Fesztivál 2020. április 24.
- Tavaly a Telekom adta el a legtöbb mobiltelefont és tabletet 2020. április 2.
- Felmérés készült a hazai webáruházak működtetéséről 2020. március 30.
- Randi helyett telefon: szexi vagy nem? 2020. február 14.
- A Telekom az első az online mobiltelefon-értékesítésben 2019. április 25.
- Applikációval rendelték és Kínából hozatták a karácsonyi ajándékokat tavaly a magyar fiatalok 2019. január 21.
- Egy előfizetés több eszközhöz: itt a MultiSIM! 2018. november 13.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A Telekom webshopja értékesítette a legtöbb mobiltelefont és tabletet
2021-ben – immár negyedik éve – újra a Magyar Telekom webshopjából rendeltek összességében a legnagyobb értékben mobiltelefont és tabletet a magyar nyelvű webáruházak közül. A teljes online kiskereskedelmi piac 2,3 százalékát tudhatja magáénak a Telekom, amivel az ötödik legnagyobb hazai online szereplőnek számít – derül ki a GKID (korábbi nevén GKI Digital) piacelemzéséből.
2022 márciusában, két évvel az első magyarországi járványügyi korlátozások megjelenése után az online kiskereskedelem – két sikeres és erős évet zárva – továbbra is lendületben van. 2020-ban még elsősorban a hirtelen jött korlátozások, az online áruházakba átterelt extra költések, valamint a vírustól való félelem erősítette a szektort, éves szinten 45%-os forgalombővülést eredményezve. Ezzel szemben 2021-ben, a járvány második évében az e-kereskedelmet már a megváltozott fogyasztói szokások segítették: sokkal természetesebbé, ezáltal pedig rendszeresebbé vált az online vásárlás.
Ugyanakkor a nehezedő körülmények hatására az emberek jobban meggondolják vásárlásaikat. A mobiltelefon cserét például a legtöbben akkor kezdeményezik, ha az épp használatban lévő készülék tönkremegy, ami akár több éves használatot is jelenthet. Az elmúlt egy évben jellemzően nőtt a telefonjukat ritkábban cserélők köre, ezzel csökkentve a várható eladási volumeneket, mely nemcsak az online csatornákat érinti.
Érdekes változás, hogy ha mobiltelefon-cserére kerül sor, a legtöbben (85%) már új készüléket vásárolnak. Az elmúlt 3 évben ez az arány folyamatosan nőtt, jól látszik, hogy nyitottak az ügyfelek az új megoldásokra.
A Telekom online webshopja negyedik éve piacvezető az online mobilkészülék- és tablet értékesítésben a hazai piacon, míg a szórakoztató elektronikai és a számítástechnikai online értékesítések terén már második éve a legjobb tíz magyar piaci szereplő között található.
A vállalat 2021 során összességében 22,6%-kal növelte online kiskereskedelmi eladásainak értékét. Piaci részesedése a teljes online kiskereskedelmen belül 2,3%, amivel az ötödik legnagyobb hazai online szereplőnek számít a GKID legfrissebb piacelemzése alapján.
A Telekom webshopjában évente kb. 100 ezer mobiltelefon talál gazdára, összesen pedig közel 200 ezer terméket vásárolnak a Telekom online értékesítési platformján.
„Évek óta óriási hangsúlyt fektetünk a webshopunk fejlesztésére, a folyamatos ügyfél visszajelzéseknek megfelelően fejlesztjük tovább folyamatainkat és választékunkat, melynek eredményeképpen Magyarországon kiemelkedő látogatói számot értünk el.
Nagyon büszke vagyok arra, hogy már a negyedik éve mi vagyunk az elsők a hazai piacon a mobileszközök online értékesítésében. Természetesen a jövőben is az vezet minket, hogy a legjobb élményt nyújtsuk ügyfeleinknek az online kiszolgálásban és megoldásainkban is” – mondta el Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
________________
*Módszertan: Az e-kereskedők piaci részesedésének megállapításakor a GKID a magyar nyelven működő, forintban árazó, fizikai terméket (is) értékesítő online áruházak 5200-as sokaságát vette alapul. A részesedések a 2021-es naptári évre vonatkozó, online értékesítésből származó forgalom alapján kerültek meghatározásra. Az eredmények alapját negyedéves rendszerességű, kereskedői adatbekérések, valamint a GKID saját forgalmi modellezései és lakossági kutatásai adják.