Kapcsolódó cikkek
- Kétszer hosszabb garanciát ad a Rejoy 2022. november 17.
- A legjobb olcsó készülékeket is keresik a Rejoynál 2024. március 16.
- Egyre jobban veszik a magyarok a legdrágább telefonokat 2024. február 25.
- Még több telefont tudnak naponta átvizsgálni a Rejoy.hu központi szervizlaborjában 2024. február 15.
- Ötszörösére növelte fekete pénteki forgalmát a Rejoy tavalyhoz képest 2023. november 24.
- Rejoy: Csak úgy kapkodták a felújított mobilokat a Black Friday-kampány első napján 2023. november 17.
- Gőzerővel készül a fekete péntekre a Rejoy 2023. november 12.
- Rejoy: 14 ezren vettek, 5 ezren eladtak telefont 2023. október 31.
- Így forgatta fel a mobilpiacot az iPhone 15 megjelenése 2023. október 13.
- Négyévesnél fiatalabb mobiljukat adják el a legtöbben a Rejoy.hu-nál 2023. május 19.
Legfrissebb híreink
- Hazánkba érkezik a kínai nehézsúlyú bajnok
- A Sony Xperia 1 VI mostantól látványos „skarlátvörös” árnyalatban is elérhető
- Bemutatták az első ultraalacsony bemeneti késleltetésű Bluetooth-technológiát
- Újabb remekművek érhetők el a The Frame TV-ken
- Megújul az ÁHK-mutató – könnyebb lesz a mobiltarifák összehasonlítása
A boomer és a millenial ügyfelek számára fontos igazán a környezetvédelem
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Öt évvel ezelőtti megalapítása óta a Rejoy.hu anyacége, a Flip Technologies amagyar, román, bolgár és görög piacokon már több százezer készüléket értékesített és az elmúlt másfél év során a magyar vásárlók is több tízezres nagyságrendű készüléket vettek a piactéren.
Az új okostelefon és annak használata CO2-egyenértékben (CO2e) számítva évente átlagosan 17,2 kg karbonkibocsátást generál 2 éves életciklus mellett*. Ha valaki egy vadonatúj készülék helyett felújítottat választ, 63 százalékkal csökkentheti a kibocsátást – mivel a Rejoytól Magyarországon már több tízezer készüléket vettek, a piactér a fenti kalkulációk alapján több mint 300 tonna CO2-től kímélte meg a környezetet – ez már több mint százötven benzines autó egy éves kibocsátásának felel meg. A társaság négy piacon jelen lévő anyacége 2019-es megalapítása óta pedig közel 3200 tonna CO2-kibocsátástól óvta meg a környezetet, ami a több mint ezer futballpálya nagyságá lefedő erdőtelület karbonelnyelő képességével ér fel.
“A Rejoy már csak az üzleti modelljéből adódóan is a körforgásos gazdaság elkötelezett híve: a felújított okostelefonok piacán olyan standardeket állítottunk fel a bevizsgálás és felújítás, illetve a garanciavállalás területén, amelyek a magyar piacon is úttörőnek számítottak. Örömmel látjuk, hogy mostanra a hazai mobilszolgáltatók, sőt a legnagyobb kereskedelmi cégek is felismerték a felújított készülékek piacában rejlő lehetőségeket, és ezzel segítenek környezettudatosabb világot teremteni magunk körül. Továbbra is az új készülékével közel megegyező ügyfélélmény elérésén dolgozunk, a felújított készülékekhez opcionálisan például új akkumulátort, ajándékcsomagolást, profin felhelyezett kijelzővédőt is kérhetnek az ügyfelek” – kommentálta az eredményeket Blaumann Bence, a Rejoy.hu ügyvezetője.
Nem várt korcsoportok a leginkább környezettudatosak itthon
A jövő hétfői Föld napja alkalmából a Rejoy és anyacégének vásárlói körében végzett felmérés eredményeit is publikálta: ebből kiderült, hogy a magyar, román, bolgár és görög piacok közül Magyarországon a legmagasabb azok aránya, akik megjelölték, hogy környezetvédelmi okok is hozzájárultak ahhoz, hogy Rejoy készüléket vásároltak. A Rejoynál telefont vásárló magyarok közül a legnagyobb arányban a 27-42 év közötti (millenial), illetve az 59-68 év közötti, vagyis baby boomer felhasználók számára volt fontos a környezettudatosság, közülük minden negyedik vásárló jelölte meg ezt fontos preferenciaként.
Ehhez képest a Z generációs (1995 és 2009 közt született) ügyfelek közül csak minden ötödik jelölte meg ezt a preferenciát, pedig az egyes korcsoportokhoz kapcsolódó sztereotípiák alapján e csoport tagjai esetén sugallták a környezettudatosság iránti legnagyobb affinitást.
A felújított készülékek melletti legfontosabb szinte minden vásárlónak az jó-ár érték arány. magyar vásárlók tudatos készülékválasztását jelzi az is, hogy a legtöbben 2020-as modellév után piacra került iPhone-okat (12-es és újabb modellek) rendelnek a Rejoytól, amelyek még sok éves szoftveres támogatást élveznek, így kiemelkedő az ár-érték arányuk.
________________________
*A karbonmegtakarítás kiszámításához a Rejoy Mauro Cordella cirkulárisgazdaság-szakértő és csapatának 2021-es kutatásának eredményeit vette alapul.