Kapcsolódó cikkek
- Kétszer hosszabb garanciát ad a Rejoy 2022. november 17.
- A boomer és a millenial ügyfelek számára fontos igazán a környezetvédelem 2024. április 21.
- A HONOR Magic Moments Awards az okostelefonos fotózás művészetét ünnepli 2024. április 5.
- A legjobb olcsó készülékeket is keresik a Rejoynál 2024. március 16.
- Egyre jobban veszik a magyarok a legdrágább telefonokat 2024. február 25.
- Még több telefont tudnak naponta átvizsgálni a Rejoy.hu központi szervizlaborjában 2024. február 15.
- Rejoy: Ezek az idei mobilpiaci trendek 2024. január 27.
- Beindult a használt mobilok piaca 2024. január 8.
- Ötszörösére növelte fekete pénteki forgalmát a Rejoy tavalyhoz képest 2023. november 24.
- Rejoy: Csak úgy kapkodták a felújított mobilokat a Black Friday-kampány első napján 2023. november 17.
A felújított mobilokat érintő legfontosabb nemzetközi és hazai trendek
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
2024 elején újra növekedési pályára állt az okostelefon-piac: az IDC* szerint 7,8 százalékkal, a Counterpoint** szerint 6 százalékkal nőttek az idei első negyedévben a globális készülékeladások az előző év azonos időszakához képest. A piackutatók prognózisai alapján ez idő alatt 289,4 millió-296,9 millió darab új készülék talált gazdára világszerte. Az IDC elemzői arra számítanak, hogy az elmúlt két évben az ellátási problémák majd a bizonytalan gazdasági helyzet nyomán bukdácsoló okostelefon-piac újra magára talál, míg a Counterpoint szakértői hangsúlyozták, hogy a közép- és kelet-európai régió különösen nagy növekedést produkált az egy évvel korábbi állapotához képest.
Tízből hét rejoyos telefon magyar eladótól érkezik
Utóbbi a felújított készülékek régiós piacát kedvezően érinti, hiszen azt jelzi, hogy a következő években is kellő utánpótlás állhat rendelkezésre. Ez azért fontos, mert száz itthon eladott készülékre már most is több mint hetven magyar eladótól beszerzett készülék jut a Rejoynál.
Az itthon a Rejoyon keresztül eladott felújított készülékek jelentős hányada magánszemélyektől, és nem céges flottákból származnak – a társaság tapasztalatai szerint a magánszemélyek jobban óvják a készülékeiket, így azoknál a szervizelés és felújítás költsége is alacsonyabb.
Az IDC használt és felújított mobiltelefonokra vonatkozó év eleji kutatása*** szerint közel 10 százalékkal gyarapodott e készülékek piaca, míg a Rejoynál a 2022 őszi induláshoz képest közel duplájára, 96%-kal bővült az értékesített darabszám.
2023-ban világszerte több mint 282 millió másodpiaci készülék talált gazdára, de az elemzőcég a következő három évre is erős növekedést prognosztizál, melynek nyomán 2027-ben már több mint 431 millió használt és felújított készüléket adnak majd el.
Hosszabbodik a telefonok életciklusa
Napjainkban a Rejoynál eladásra kerülő felújított készülékek mintegy háromnegyede iPhone, de ez nem az Apple telefonjainak státusztelefon jellegének, hanem a jellemzően öt évnél is hosszabb szoftveres frissítési ciklusnak köszönhető. Az utóbbi években kiadott készülékek számítási teljesítménye már eleve olyan magas, hogy a hardver elavulása miatt egy átlagfelhasználó nem is kényszerül telefoncserére.
Pozitív fejlemény, hogy a szoftveres támogatását a Samsung is bővíti, az idén piacra került Galaxy S24-sorozat készülékeihez már hét év szoftveres támogatást biztosít, ami a Rejoy szerint segíthet erősíteni a márka másodpiaci szerepét.
Egy másik fontos idei változás, hogy az Apple idén ősztől lehetővé teszi majd**** az iPhone-komponensek újrafelhasználását a független szervizek számára, leszámítva az ellopott vagy elveszített telefonok alkatrészeit.
Így fejlődik a Rejoy szervize
Korábban nem volt jellemző a hazai piacon, hogy garanciával kínáljanak másodpiaci okostelefonokat, a garanciavállalással viszont a Rejoy megerősítette a felújított készülékek iránti bizalmat, amelynek másfél évvel a cég magyar piacra lépését követően jelentősen nőtt a felsőkategóriás modellekből felújított példányt választók aránya - tízből három ügyfél rendel ilyet a piactérről.
A több mint százfős szerviz a tavalyi év második felében egy több mint kétezer négyzetméteres laborba költözött, ahol már arra is mód van, hogy ne csak a piactéren való értékesítésre beküldött készülékeket, hanem a beszerelésre váró mobilalkatrészeket is külön csapat tesztelje. Mivel évente tucatnyi új készülékmodell érkezik, az itt dolgozók folyamatos belső képzése is elengedhetetlen még úgy is, hogy egy-egy csapat egy adott folyamatra specializálódik.
E fejlesztéseknek köszönhető, hogy a Rejoy a hazai induláskor bevezetett 12 hónap helyett most már 24 hónap garanciát biztosít a piacterén keresztül eladott készülékekre, mivel a fellépő hibák aránya nem, vagy alig magasabb csupán az új készülékek átlagánál.
“Az elmúlt években komoly befektetésre vállalkoztunk, időt, energiát és pénzt nem sajnálva kiépítettünk egy Közép-Kelet Európában egyedülálló szervizt, komoly szakmai képzéssel és folyamatokkal annak érdekében, hogy egy egyszerre megbízható és megfizethető alternatívát teremtsünk mindenkinek, aki új telefon vagy tablet beszerzésén gondolkodik” – mondta el Blaumann Bence, a Rejoy.hu ügyvezetője.
_______________________
*https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS52032524
**https://www.counterpointresearch.com/insights/global-smartphone-market-q1-2024/