Kapcsolódó cikkek
- Az Apple 60 millió dollárt fizetett az iPad márkanév kínai használatáért 2012. július 3.
- Lenovo K900 - Full HD kijelző és Intel processzor 2013. január 10.
- Huawei Ascend Mate és D2: hivatalosan is [Videó] 2013. január 9.
- Alcatel One Touch Idol Ultra - Jelly Bean 6,45 milliméterben 2013. január 8.
- Európába jön az Oppo Find 5 2013. január 2.
- 100 PFLOPS teljesítményű szuperszámítógép Kínában 2012. december 31.
- Hatalmas összegeket ruház be titokban az Apple 2012. december 14.
- Xiaomi, a kínai Apple 2012. december 8.
- Lencsevégen az iPhone 5S hátlapja? 2012. december 7.
- Birokra ment az Apple és a Nokia a tőzsdén 2012. december 7.
Legfrissebb híreink
- Az új GX7 fejlett WOLED technológiával és csatlakoztatási lehetőségek egész sorával érkezik
- A legtöbben Black Fridayre várnak a vásárlással, a HONOR pedig ebben is segít
- Érkezik a One UI 6 Watch frissítés a régebbi okosórákra
- Vadonatúj technológiák a szemvédelemért
- Újabb streaming-szolgáltatás érhető el a Magyar Telekom kínálatában
Tim Cook: Kína az Apple legnagyobb piaca lesz
Kína előbb-utóbb az Apple legnagyobb piacává fog válni - hangoztatta Tim Cook, az amerikai óriásvállalat elnök-vezérigazgatója, akivel több kínai lap is interjút közölt pénteki számában.
Cook a Hszinhua hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy új termékekkel fog megjelenni a kelet-ázsiai országban, de nem volt hajlandó kommentálni azt a korábban elterjedt feltételezést, miszerint egy olcsóbb, az iPhone 5-re hasonlító, de más anyagok felhasználásával gyártott készüléket visz a feltörekvő piacra.
Cook a Sina hírportálnak azt hangsúlyozta, célja, hogy új termékeik az engedélyeztetési eljárás rövidítésével a lehető leggyorsabban jussanak el a kínai piacra. Az Egyesült Államokban tavaly szeptemberben bemutatott iPhone 5-öt Kínában például csak december közepén kezdték árusítani, s három nap alatt több mint ötmilliót adtak el belőle. A mini iPadek egykettőre hiánycikkekké váltak.
Az Apple termékek rendkívül népszerűek a kínai piacon, a városokban már-már tömegcikknek számítanak. Hivatalos márkaáruházakból a szárazföldi Kínában összesen nyolc van, három Pekingben és három Sanghajban, valamint egy-egy Sencsenben, illetve Csengtuban, s további három található Hongkongban.
A cég első Apple Store-ját 2008-ban nyitották meg Pekingben, és Ázsia eddigi legnagyobbját októberben adták át, szintén a fővárosban. Cook most megerősítette, hogy a cég rövidesen 25-re emeli áruházainak számát, ami megegyezik a már 2010-ben meghirdetett céllal, bár akkor a határidőt 2012 végére szabták.
A China Daily összeállításában kitér rá, hogy az Apple-vezér tárgyalt a ipari és információtechnológiai miniszterrel, Miao Vejjel. Felkereste a China Unicomot, az egyik partner szolgáltatóját, valamint járt Kína és a világ legnagyobb mobilszolgáltatójánál, a 700 millió előfizetővel rendelkező China Mobilnál, erről azonban részleteket nem közölt. A China Mobile az egyetlen a nagy kínai szolgáltatók közül, amely nem kínál Apple termékeket előfizetőinek.
Az 1,1 milliárd mobil-előfizető hazájában Cook arról is beszélt, hogy ígéretesnek tartja az országot és annak piacát, s hogy mennyire a hatása alá került. Emlékeztetett: legalább húsz alkalommal járt már kínai földön, először 1996-ban.