Kapcsolódó cikkek
- Internetmegosztás egy előfizetéssel két SIM kártyán 2013. március 10.
- UPC TV app: használd távirányítóként okostelefonodat! 2013. március 8.
- Nokia Lumia 620 a Telenornál 2013. március 7.
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál 2013. március 1.
- 4G-ben és mobil tartalomszolgáltatásban is erősít idén a Magyar Telekom 2013. február 28.
- Telenor: 2013-ban jön a Firefox-mobil 2013. február 25.
- Világszerte elérhető a Sony Xperia Tablet Z 2013. február 25.
- Telenor: az eladott telefonok kétharmada már okostelefon 2013. február 20.
- Intelligens, okostelefonnal vezérelhető háztartási eszközök az LG-től 2013. január 14.
- A középmezőnyben is újít a Sony – Készül az Xperia L 2013. március 7.
Legfrissebb híreink
Spórolni is segít az okostelefon
Bár a vásárlás okostelefonnal még gyerekcipőben jár világszerte, a Nielsen piackutató felmérése azt mutatja, hogy árakról és termékekről növekvő számban tájékozódnak mobilról a fogyasztók.
A felmérés pénteken ismertetett eredménye szerint Magyarországon minden tizedik mobiltelefonáló arra is használja készülékét, hogy összehasonlítsa különböző termékek árait. Az Európai Unióban ennél aktívabbak a fogyasztók, átlag 18 százalékuk hasonlítja össze vásárlás előtt az árakat okostelefonja segítségével.
Az 58 országban 29 ezer fogyasztó megkérdezésével, tavaly augusztus-szeptemberben zajlott kutatás azt is feltárta, hogy a leginkább elektronikai készülékekről és háztartási eszközökről tájékozódnak ily módon. A legtöbben éppen a mobiltelefont említették, amelynek vásárlása előtt informálódásra is használják készüléküket.
Magyarországon mobiltelefon vásárlásánál az ár és a márka játssza a legfontosabb szerepet, az előbbit a megkérdezett fogyasztók 39, utóbbit 37 százaléka nevezte meg vásárlási döntésének fő szempontjai között a Nielsen felmérése során. Harmadik helyen a készülék kinézete, dizájnja következik 18 százalékkal.
Az európai vásárlók döntéseiben az ár még nagyobb szerepet játszik, a megkérdezettek 42 százaléka tartja legfontosabb szempontnak az árat, míg a márka csak 26 százalékos említéssel szerepel.
A funkciókat és a használat célját a magyarok az európai országok átlagához képest kisebb mértékben veszik figyelembe. A magyar válaszadók mindössze 13 százaléka tartja ezt szem előtt vásárlási döntéseinél, míg az európai megkérdezettek 26 százaléka jelölte meg ezt a szempontot.