Kapcsolódó cikkek
- A nyomatok életre kelnek 2014. május 27.
- Hamarosan nemzetközi színpadon a QualysmArt vizualizációs megoldás 2014. május 21.
- Már több mint 1 millió 4K UHD TV talált gazdára 2014. május 19.
- A KitKat népszerűsége fél év távlatából 2014. május 7.
- Halkabb nyomtatást garantál az OKI MX8000 sorozat 2014. május 5.
- 80 millió okostelefon értékesítése a cél a Huaweinál 2014. április 25.
- Nyomtatók régen és ma 2014. április 7.
- 400 ezer Pebble okosóra talált gazdára tavaly 2014. március 24.
- Nagy fába vágta fejszéjét az Epson – Vajon sikerrel jár? 2014. március 18.
- Infografika – a mobil eszközök és a nyomtatás kapcsolata 2014. március 12.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
42 százalékos árbevétel-növekedést ért el az OKI Magyarország
Az OKI Magyarország közzétette a társaság 2013-as pénzügyi évi, nem auditált gazdasági eredményeit. Az OKI Europe leányvállalata 42 százalékos árbevétel-növekedést ért el, ami a piaci növekedés kétszeresét is meghaladja. A sikerhez hozzájárult a fehér toneres készülékek bevezetése, valamint a színes nyomtatók és a kellékanyag-eladások növelése.
A hazai nyomtatópiac az előző évek mélyrepülése után javuló tendenciákat mutat. Az elmúlt évben is csökkent az eladott készülékek darabszáma, ám mindössze 3,5 százalékkal, így összesen 227 353 nyomtatót értékesítettek 2013-ban a hazai piacon. A piac értéke 74 millió dollárra nőtt, ami 17 százalékos bővülés a tavalyi évhez képest. A piaci változások egyértelműen a lézer és LED nyomtatóknak kedveznek a tintasugarassal szemben, hiszen az előbbi készülékek eladásai közel 20 százalékkal növekedtek.
A LED technológia éllovasaként ismert japán OKI hazai leányvállalata tavaly 3262 darab készüléket értékesített, és a 2012-es 17 százalék után 2013-ban újabb 42 százalékkal növelte árbevételét, meghaladva az egymilliárd forintos (nem auditált) eredményt. A növekedés motorját a kellékanyagok értékesítése jelentette: ezen a területen a társaság több mint 50 százalékos bővülést könyvelhetett el.
Növekvő részesedés
Az OKI által eladott készülékek darabszáma a piaci trendekhez hasonlóan enyhén csökkent, ugyanakkor a színes nyomtatókból a csökkenő tendencia mellett is többet értékesített a cég. A színes A3-as nyomtatók piacán az élre került az OKI Magyarország az eladott darabszámok alapján, a színes A4-es nyomtatók piacán pedig a harmadik helyet foglalta el. Az árbevétel terén a vállalat egy kivételével minden szegmensben növelte részesedését 2013-ban.
„2012-ben mutattuk be Magyarországon az első fehér toneres készülékünket, amely a hagyományos CMY színek mellett direkt fehér színt is képes nyomtatni. Erre vagyunk a legbüszkébbek a két éve tartó dinamikus növekedésünk mellett, hiszen a technológia igazi sikertörténetté nőtte ki magát. Jelentős érdeklődést tapasztaltunk iránta a tavalyi év során, és bízunk benne, hogy ez így folytatódik" – mondta el Tamás Loránd, az OKI regionális pénzügyi vezetője.
Idei tervek
Az OKI Magyarország a 2014-es pénzügyi évben továbbra is nagy hangsúlyt fektet a színes multifunkciós készülékekre, valamint a grafikai nyomtatókra, köztük az öttoneres és fehér toneres készülékekre. Szintén fontos terület marad a kellékanyagok értékesítése, hiszen továbbra is ebből származik a vállalat árbevételének legnagyobb része, emellett a nyomtatási szolgáltatások terén is újítások várhatók.
A pénzügyi igazgató kifejtette, hogy a terveik szerint idén tovább bővítik Managed Print Services üzletágukat, hiszen a cél, hogy magas szintű professzionális, menedzselt nyomtatási szolgáltatásokat kínáljanak a kis- és nagyvállalatoknak egyaránt. Ha az üzleti környezet a várakozásoknak megfelelően alakul, akkor a 2014-es évben további 10-15 százalékos árbevétel-növekedéssel számolnak.
A piaci igények
A pénzügyi eredmények és jövőbeni tervek mellett a piaci trendekhez kapcsolódó tapasztalatait is ismertette a vállalat. Véleményük szerint otthoni nyomtatókat egyre kevésbé használnak az emberek, mivel ezeket szinte teljes egészében kiváltják az okostelefonok és tabletek. A hatékony irodai munkához azonban továbbra is elengedhetetlen a nyomtatás, a másolás és a szkennelés. Egyelőre még csupán a nagyvállalatoknál gyakori jelenség, hogy a napi munkához szükséges készülékeket teljes körű üzemeltetési szerződés keretében veszik igénybe, azonban az OKI szakemberei szerint várhatóan a kis- és középvállalatok körében is egyre népszerűbbé válik ez a megoldás.
A trendekkel kapcsolatban Tamás Loránd elmondta, hogy a készülékeknek már egyre több funkcióval kell rendelkezniük, hiszen fel kell venniük a versenyt a mobileszközökkel, így nagyobb érdeklődés mutatkozik a drágább készülékek iránt. Hamarosan alapkövetelmény lesz, hogy közvetlenül a mobileszközről lehessen nyomtatni dokumentumokat.