Kapcsolódó cikkek
- Tolmácskesztyű: okos kommunikációs megoldás siketek számára 2014. szeptember 19.
 - A Nintendo frissítette 3DS kézikonzoljait 2014. szeptember 2.
 - „Okos biztonsági öv”, nehogy elaludjon a sofőr 2014. július 24.
 - Gondolatvezérlésű autót fejlesztenek Kínában 2014. július 11.
 - A Google autója saját magát irányítja 2014. május 29.
 - Elektromos kisautó a Széchenyi István Egyetemen 2014. május 22.
 - StoreDot: telefontöltés akár 30 másodperc alatt 2014. április 9.
 - CarPlay – iPhone az autóba építve 2014. március 3.
 - Project Tango – a teret érző telefon a Google-tól 2014. február 21.
 - A BMW közös navigációs szolgáltatást fejlesztett az SAP-vel 2014. január 23.
 
Legfrissebb híreink
- Gyors, rugalmas, megbízható – így dolgozik a QNAP legújabb NASbookja
 - Arx 500 White ARGB – Az elegancia és teljesítmény tökéletes harmóniája
 - Térerő mindenhol: miért bosszant a gyenge mobil-lefedettség?
 - A jövő iPadje már elérhető a Magyar Telekomnál
 - 200 MP-es ZEISS kamera és brutális teljesítmény – itt a vivo X300 és X300 Pro!
 
A jövő autói repülni fognak?
		Számos vezető autógyártó cég kísérletezik repülő autók fejlesztésével. A cél, hogy olyan megoldást találjanak, amely egyesíti a földi és légi közlekedést. Az Impress Magazin ír arról, hogy a myCopter már EU támogatást is kapott a project megvalósítására.
Új kihívásra új megoldás
A földi közlekedés zsúfoltsága napjainkban egyre inkább kihívások elé állítja a nagyvárosokat. A jövő évtizedeinek egyik legnagyobb erőfeszítése az lesz, hogy olyan megoldást találjanak, amely egyesíti a földi és légi közlekedést.
A myCopter fejlesztői úgy vélik, ki kellene építeni a személyes légi közlekedés rendszert PATS (Personal Air Transport System), amely egyrészt költséghatékonyabb lenne a jelenlegi közlekedésnél, másrészt le tudná győzni a földi közlekedéssel járó egyre nagyobb környezeti terhelését is.
Minikopterek a levegőben
A project első lépésben azt tűzte ki céljául, hogy olyan személyi légi közlekedésre alkalmas járműveket, (PAVs – Personal Aerial Vehicles) fejlessszenek ki, melyek alkalmasak a rendszer függőleges légifolyosón való zavartalan közlekedésre. Az elképzelés szerint az első prototípusok csak városi környezetben, kis magasságban közlekednének.
E szerint a myCopter járművek automatavezérléssel közlekednének, amely azt jelenti, hogy részben vagy teljesen földi légi forgalomirányítás nélkül működnének. A jelenlegi légi forgalmat sem zavarnák, ugyanis az ellenőrzött légtéren kívül járnák útjukat.
A nagyközönség is megismerheti
A myCoptert nemsokára közelebbről is megismerhetik az érdeklődők. A nagyszabású terv megvalósításához, és a technológiai fejlesztéshez EU támogatást is kaptak, így az elmúlt 4 év nagy technológiai áttöréseit 2014. november 20-án a nagyközönség elé tárják a nyilvános myCopter Project Napon, Németországban (Aerospace Center, Braunschweig).