Kapcsolódó cikkek
- Tolmácskesztyű: okos kommunikációs megoldás siketek számára 2014. szeptember 19.
- A Nintendo frissítette 3DS kézikonzoljait 2014. szeptember 2.
- „Okos biztonsági öv”, nehogy elaludjon a sofőr 2014. július 24.
- Gondolatvezérlésű autót fejlesztenek Kínában 2014. július 11.
- A Google autója saját magát irányítja 2014. május 29.
- Elektromos kisautó a Széchenyi István Egyetemen 2014. május 22.
- StoreDot: telefontöltés akár 30 másodperc alatt 2014. április 9.
- CarPlay – iPhone az autóba építve 2014. március 3.
- Project Tango – a teret érző telefon a Google-tól 2014. február 21.
- A BMW közös navigációs szolgáltatást fejlesztett az SAP-vel 2014. január 23.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A jövő autói repülni fognak?
Számos vezető autógyártó cég kísérletezik repülő autók fejlesztésével. A cél, hogy olyan megoldást találjanak, amely egyesíti a földi és légi közlekedést. Az Impress Magazin ír arról, hogy a myCopter már EU támogatást is kapott a project megvalósítására.
Új kihívásra új megoldás
A földi közlekedés zsúfoltsága napjainkban egyre inkább kihívások elé állítja a nagyvárosokat. A jövő évtizedeinek egyik legnagyobb erőfeszítése az lesz, hogy olyan megoldást találjanak, amely egyesíti a földi és légi közlekedést.
A myCopter fejlesztői úgy vélik, ki kellene építeni a személyes légi közlekedés rendszert PATS (Personal Air Transport System), amely egyrészt költséghatékonyabb lenne a jelenlegi közlekedésnél, másrészt le tudná győzni a földi közlekedéssel járó egyre nagyobb környezeti terhelését is.
Minikopterek a levegőben
A project első lépésben azt tűzte ki céljául, hogy olyan személyi légi közlekedésre alkalmas járműveket, (PAVs – Personal Aerial Vehicles) fejlessszenek ki, melyek alkalmasak a rendszer függőleges légifolyosón való zavartalan közlekedésre. Az elképzelés szerint az első prototípusok csak városi környezetben, kis magasságban közlekednének.
E szerint a myCopter járművek automatavezérléssel közlekednének, amely azt jelenti, hogy részben vagy teljesen földi légi forgalomirányítás nélkül működnének. A jelenlegi légi forgalmat sem zavarnák, ugyanis az ellenőrzött légtéren kívül járnák útjukat.
A nagyközönség is megismerheti
A myCoptert nemsokára közelebbről is megismerhetik az érdeklődők. A nagyszabású terv megvalósításához, és a technológiai fejlesztéshez EU támogatást is kaptak, így az elmúlt 4 év nagy technológiai áttöréseit 2014. november 20-án a nagyközönség elé tárják a nyilvános myCopter Project Napon, Németországban (Aerospace Center, Braunschweig).