Kapcsolódó cikkek
- A jövő autói repülni fognak? 2014. szeptember 19.
- 4G-n hasít a roaming a magyar és a norvég Telenor hálózatok között 2014. szeptember 10.
- Bemutatkozott az iPhone 6, az iPhone 6 Plus és az Apple Watch 2014. szeptember 10.
- Már Facebookon is feltölthetik egyenlegüket a Telenor ügyfelei 2014. szeptember 3.
- Huawei: négy év alatt közel félmilliárd euró 5G fejlesztésre 2014. szeptember 2.
- Ingyen nézhetjük a Foci VB hátralévő meccseit a MyTV-n 2014. július 4.
- Egyedüli mobilszolgáltató a Vodafone a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2014. április 3.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Lehet mobilozni a repülőgépeken
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyezte, hogy repülési üzemmódba állítás nélkül is használhassák az utasok elektronikai eszközeiket a repülés teljes időtartama alatt.
Az EASA engedélyezi a mobiltelefon használatát a repülőkön, mindezt úgy, hogy nem kell repülési üzemmódot beállítani a készülékeken. Közleményük szerint a jelenlegi szabályok enyhítéséről a légitársaságok döntenek, amelyeknek vizsgálatot kell végezniük, hogy bizonyítjsák: az elektromos eszközök nem befolyásolják a repülőgépek fedélzeti és repülésirányítási műszereit.
Jelenleg egyes légitársaságok csak repülési módban engedik a hordozható elektronika eszközök, egyebek mellett a laptopok, okostelefonok, tabletek, zenelejátszók használatát a repülés minden szakaszában, miután az EASA és az Amerikai Légügyi Hivatal (FAA) engedélyezte a szabályok módosítását. Korábban a repülés két legveszélyesebb szakaszában, fel- és leszálláskor minden elektronikai eszköz használata tiltott volt.
Az EASA 2013 decemberében vezette be ezt a rendelkezést, majd a légitársaságok maguk dönthettek arról, hogy engedik-e az utasoknak az eszközök használatát. A legtöbb európai légitársaság élt a lehetőséggel.
Korábban a légitársaságok főként biztonsági okokkal magyarázták egyes elektronikai eszközök használatának tiltását a le- és felszállás idejére: az eszközök rádiójeleket sugározhatnak ki, amelyek egy hullámhosszon lehetnek a gépek kommunikációs, navigációs vagy repülésirányító rendszereivel, ezzel befolyásolhatják a járművek biztonságos üzemelését a legkritikusabb helyzetekben.
Kép: flyertalk.com