Kapcsolódó cikkek
- Európába jön az Android One 2015. május 15.
- Eddig négy balesetük volt a Google autóknak 2015. május 14.
- A Google ideiglenesen leállította Map Maker alkalmazását 2015. május 15.
- Május 28-án leplezhetik le az új Android M verziót 2015. május 11.
- Hordható eszközzel készül a Project Ara csapata 2015. május 7.
- Az androidos mobilok közel 10%-án Lollipop fut 2015. május 5.
- Collections – a Google+ gyűjtemény 2015. május 5.
- A Nexus 6-on elérhető a Project Fi 2015. április 30.
- A mobilbarát oldalakat részesíti előnyben a Google keresője 2015. április 23.
- Nagyobb frissítést kapott az Android Wear 2015. április 22.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Nyáron már élesben bizonyíthatnak a Google önvezető autói
Véget ér a tesztidőszak a Google autói számára. A vállalat önvezető autói más járművek társasáságban még ezen a nyáron elkezdik élesben róni útjukat.
A Google sofőr nélküli autói új fázisba léptek. Az önvezető járművek prototípusai a tesztfázis után még ezen a nyáron megkezdik útjukat a Mountain View környékén, maximum 25 kilométer per órás sebességgel.
Az autók bár teljesen automaták, szükség esetén a benne ülő személy átveheti a jármű irányítását. A Google elmondása szerint a szoftverek és az érzékelők az ő elvárásaik szerint működnek, és az autók teljesítették a szigorú teszteket.
A járművek ugyanazzal a szoftverrel működnek majd, mint, amelyet az önvezető Lexus RX450h-nál használtak. Ez a típus közel egymillió mérföldet tett meg az utakon tavaly szeptember óta: hetente átlagosan nagyjából 10 ezer mérföldet teljesített. A vállalat blogposztja szerint ez megközelítőleg egy 75 éves felnőtt amerikai vezetési teljesítményének felel meg.
A Google kíváncsian várja, hogy az autók hogyan teljesítenek valós körülmények között, és hogyan igazodnak és lépnek kapcsolatba más járművekkel. A távlati cél, hogy az autók teljesen automaták legyenek, és ne legyen szükség emberi beavatkozásra.
Némi aggodalomra adhat okot azonban, hogy kiderült, a Google járművei mégsem olyan biztonságosak, mint azt korábban gondolták. Egy múlt heti jelentés szerint a 48-ból négy jármű már okozott kisebb balesetet 2014 szeptembere óta.
Igaz, személyi sérülés nem történt, és mindössze kisebb károk keletkeztek, azonban 1,7 millió mérföld alatt összesen 11 baleset történt, több esetben pedig maguk a járművek okozták ezeket.
Forrás: Techspot.com; kép:gas2.org