Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában 2013. április 18.
- A Facebook új algoritmusa azoknak, akik nem szeretik a „Like” gombot 2015. június 17.
- 8K-s videotartalmak érkeznek a YouTube-ra 2015. június 11.
- Új mobilalkalmazással rukkolt elő a Facebook – Instant Article 2015. május 5.
- Nagy-Britanniában korhatárjelzéssel látják el a YouTube és a Vevo videoklipjeit 2015. március 31.
- Zuppaa: ahol közösségi élménnyé válik az önmegvalósítás 2012. július 26.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
YouTube Newswire, a közösségi média és az újságírás szövetsége
A YouTube és a Storyful közösen hozná létre a YouTube Newswire alkalmazást, mely a Storyful szerkesztői által válogatott és ellenőrzött szemtanúk által feltöltött videókat tartalmaz.
A közösségi újságírás egyik problémája, hogy a szemtanuk által feltöltött videók, elmesélt történetek sokszor félreértést, hamis híreket generálnak, túlzásokat és fél információkat tartalmaznak. A Youtube és a Storyful ezért szeretne létrehozni egy olyan hírcsatornát, mely ötvözi a közösségi média és a hivatásos újságírás előnyeit.
A YouTube Newswire egy olyan hír csatorna lesz, mely a felhasználók által feltöltött videók közül a valósságnak leginkább megfelelőket tartalmazza. A szemtanuk híreit a Storyful szerkesztői összevetik, átnézik, és a többféle történetből megpróbálják összerakni a valódi eseményt, így mi már egy valódi hírt láthatunk.
Olivia Ma, a Google News Lab egyik vezetője elmondta, reméli, hogy az új alkalmazás olyan videókat ad az újságírók számára, melyek új szemszögből mutatnak meg fontos eseményeket.
A Storyful célja, hogy minél jobbá tegye a közösségi újságírást. Amikor a vállalat 2011-ben elkezdett a YouTube-bal közösen dolgozni, percenként 48 órányi videót töltöttek fel az emberek. Azóta ez percenként 300 órányira nőtt. Soha nem volt még szükség ennyire arra, hogy a sok információ közül kiszűrjék a zavaró zajokat.
A szolgáltatás a hírügynökségek munkáját segítené azáltal, hogy a híreket a szemtanúk képeivel egészítik ki.
Az együttműködés rendkívül előnyös mindkét félnek, de különösképp a YouTube számára, hiszen a videó megosztó oldalnak olyan vetélytársai lettek az utóbbi időben a közösségi média területén, mint a Meerkat vagy a Periscope.
Forrás: techspot.com