Kapcsolódó cikkek
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek 2016. március 8.
- Öldöklő verseny a kínai okostelefon-piacon 2016. február 16.
- A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi 2016. április 20.
- Az okostelefon-tulajdonosok kétharmada mobilnetezik is 2015. december 15.
- Növekedhetnek az okostelefon eladások 2015. december 7.
- Csökken a táblagépek iránti kereslet 2015. október 30.
- Növekedést mutatnak a világpiaci okostelefon-eladások 2015. október 30.
- Nem volt jelentős hatással a PC-piacra a Windows 10 2015. október 12.
- Csökkenő tendenciát mutat a táblagépek eladása 2015. augusztus 28.
- Zsugorodott a táblagéppiac 2015. július 31.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A vártnál kisebb növekedés az okostelefon piacon
Az IDC negyedéves jelentése szerint a piacok telítődése miatt alig növekedtek az okostelefon-értékesítések az első negyedévben, és új kínai márkák jelentek meg a legnagyobb öt piaci szereplő ranglistáján.
Az idei első negyedévben 334,9 millió okostelefont értékesítettek a különböző gyártók a világpiacon, 0,2 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 334,3 milliónál. Ez volt a legkisebb éves növekedés az okostelefon piaci értékesítésének történetében.
A lassulás részben a fejlett piacok telítődésének, részben pedig a két legnagyobb piaci szereplő, a Samsung és az Apple eladásai csökkenésének tudható be. A nagyok eladásainak csökkenésére vezethető vissza az is, hogy az öt legnagyobb okostelefon-gyártó listáján meg tudott jelenni a nemzetközi porondon két eddig kevésbé ismert kínai márka is, az OPPO és a vivo. A két új szereplő szintén kínai vállalatokat, a Lenovo és a Xiaomi céget taszította le a ranglista negyedik és ötödik helyéről.
A kínai gyártók között történt helycsere is a piaci telítődésre vezethető vissza, de szerepet játszott benne a vásárlói preferenciák eltolódása is a prémium kategóriás készülékek felé. Miközben 2013-ban még évi 62,5 százalékkal nőtt a kínai okostelefon-piac, addig 2015-re a növekedés 2,5 százalékra esett vissza. A készülékek átlagos eladási ára (ASP) pedig a 2013-as 207 dollárról 2015-re 257 dollárra emelkedett.
A Lenovo 2013-ban még 150 dollár alatti ASP-vel tört be az okostelefon-piacra, és ugyanezt tette 2014-ben és 2015-ben a Xiaomi 200 dollár alatti ASP-vel. A Huawei, az OPPO és a vivo viszont már a 250 dolláros ASP kategóriában szállt be versenybe, és mindhárom cég eladásainak növekedésére számíthat az idén - mutatott rá Melissa Chau, az IDC negyedéves mobiltelefon piaci jelentésének vezető munkatársa. "Az új belépők azonban jobban teszik, ha nem ülnek meg a babérjaikon, mert ahogy a Xiaomi példája is mutatja, az okostelefonok dinamikus piacán még a nagy ügyfélhűségnek örvendő kultuszmárkáknak is nagyon hamar fordulhat a sorsa" - tette hozzá.
A piacvezető az idei első negyedévben is a Samsung volt 81,9 millió készülék eladásával és 24,5 százalékos piaci részesedéssel. Forgalma 0,6 százalékkal, piaci részesedése pedig 0,1 százalékponttal csökkent.
Az Apple 51,2 millió okostelefont adott el az első negyedévben a tavalyi 61,2 millió után, ami 16,3 százalékos csökkenés. Piaci részesedése 15,3 százalékra zsugorodott 18,3 százalékról. A rangsorban harmadik Huawei 27,5 millió okostelefont értékesített, 58,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 8,2 százalékra emelkedett 5,2 százalékról. Az OPPO eladásai 153,2 százalékos növekedésével érte el a rangsor negyedik helyét. 18,5 millió készülék eladásával 5,5 százalékos piaci részesedésre tett szert, 3,3 százalékponttal nagyobbra a tavalyinál. A vivo az első negyedévben 14,3 millió okostelefont adott el, 123,8 százalékkal többet, mint tavaly. Piaci részesedése 4,3 százalék lett 1,9 százalék után.
Az összes többi gyártó együttesen 141,5 millió okostelefont adott el az első negyedévben, 11,4 százalékkal kevesebbet a tavalyi első negyedévinél. Közös piaci részesedésük 42,3 százalékra csökkent 47,8 százalékról.
Képek: marketingland.com