Kapcsolódó cikkek
- Virtual Consoles - Régi számítógépek, konzolok böngészőből 2017. november 16.
- Visszatért Magyarországra a legnépszerűbb virtuális kiskedvenc! 2017. november 14.
- Éld meg a virtuális valóságot az új Alienware eszközökkel! 2017. június 23.
- Urald a játékot! – Megérkezett az OMEN by HP 2017. június 22.
- Új korszak a számítógépes játékok világában 2017. június 20.
- A HyperX perifériákkal támogatja a DreamHack közelgő gamer versenyeit 2017. június 9.
- 4000 MHz-en a HyperX Predator DDR4 memóriákkal 2017. június 4.
- Az AOC bemutatja a 240 Hz-es AGON G-SYNC monitort 2017. május 23.
- Eddig 190 ezren követték nyomon Saiid útját a Facebookon 2017. május 22.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Online tamagocsin gyakorolhatnak a jövő HR-esei
A munkaadók számára a kollégák megtartása kulcsfontosságú feladat a következő öt évben, miközben egy teljesen új elvárásokkal rendelkező generáció kerül a munkaerőpiacra. A HR szakma valós kihívásait mutatja be a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját fejlesztésű játéka, a HR tamagocsi. A gamifikációba ültetett online HR-teszt az emberi erőforrás szakma iránt érdeklődő diákoknak segít a pályaválasztásban.
A gyors munkahelyváltásokra szocializálódott Y- és Z-generációk pályakezdésével a HR-szakembereknek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalói élmény biztosítására. A Kronos 2017-es kutatása szerint az elkövetkezendő öt évben a munkaadók elsődleges prioritása a munkavállalók megtartása lesz, ezért egyre inkább stratégiai szerepet kap a HR. A digitalizáció eredményeként egyes HR-funkciók a közeljövőben teljesen automatizálttá válhatnak, miközben a felszabaduló kapacitásokkal a stratégiaalkotásra kerülhet a fókusz.
A HR tamagocsi egy gamifikált, azaz játékosított próba, amely a HR-esek valós dilemmáival szembesíti a játékosokat. Elsődleges célja, hogy az emberi erőforrások szakma iránt érdeklődő, az egyetemekre most felvételiző diákok egyszerű, játékos formában alkothassanak képet arról, hogy milyen kihívásokkal szembesül egy HR-szakember.
„Az Y- és Z-generációk a 2008-as gazdasági válság és a technológiai fejlődés hatására gyorsabban váltanak állást, mint a korábbi korosztályok. A tehetséges munkaerő megtartása érdekében a legfontosabb feladat az úgynevezett minőségi munkavállalói élményút megfelelő megtervezése, valamint a sikeres munkáltatói márkaépítés. A HR tamagocsiban ezt a folyamatot ismerhetik meg játékos formában a diákok.” – mondta Dr. Király Zsolt, a METU egyetemi docense, az emberi erőforrások szak vezetője. „A gamifikáció nem szimplán egy játék vagy eszköz, hanem 75 százalékban pszichológia és 25 százalékban technológia. A játékosításnak köszönhetően a résztvevők nyitottabbá válnak, így nem vágják el a lehetőségét annak, hogy megismerjék az adott kérdéskört.” – tette hozzá a szakértő.
A gamifikáció nemcsak a munkaerőpiacon, hanem a pályaválasztás területén is számos újítást hozhat, hiszen segítségével a diákok felmérhetik, hogy az adott szakmához szükséges készségek és kompetenciák mennyire állnak közel az elképzeléseikhez, így pedig kisebb az esélye, hogy olyan szakra kezdenek el járni, amit végül nem fejeznek be.
HR tamagocsi – neveljünk ki egy szakembert!
A HR tamagocsi játék elején a játékosok négy, eltérő stílusú és képességű pályakezdő karakter közül választhatnak. A karakterek önmagukban reflektálnak arra, hogy a munkaerőpiacon minden munkavállalónak mások az erősségei és készségei. A karakter karrierfejlődése során a játékos folyamatos döntések elé kerül, amelyek meghozatalakor a választott munkavállaló fejlődése kerül a középpontba. A játék meghatározó állomásainál egy-egy HR szakmai videóüzenet is beépítésre került, ezekben szakmai partnerként Dr. Király Zsolt mellett Megyeri Mirtill, a Zyntern társalapítója és Speiser Tamara, a Profession.hu szakértője működött közre.
Az eddigi közel 2000 HR tamagocsi-játékos 70 százaléka nő, többségük 18 és 24 év közötti fiatal. A játékosok háromnegyede vidéki, de játszottak már a HR tamagocsival Svájcból, Romániából, Kanadából és Indonéziából is. Az eddigi adatok alapján a játék a középiskolások és az egyetemisták körében ugyanannyira népszerű, a játékosok 13 százalékát pedig mesterszakon vagy posztgraduális képzésen tanuló fiatalok teszik ki. A legnépszerűbb karakter 52 százalékkal „Öltönyös Bence”, a legkevésbé népszerű 10 százalékkal „Magabiztos Évi” lett. A nők többsége (64 százalék) számára „Öltönyös Bence” a legszimpatikusabb, míg a férfi játékosok többsége (46 százalék) „Megbízható Dóri” karakterét választotta.
A HR tamagocsi játék minden érdeklődő számára elérhető a Google Play áruházban. A METU emberi erőforrások alapképzési szakjára az érdeklődők február 15-ig jelentkezhetnek.