Kapcsolódó cikkek
- Ambíciózus célokat határozott meg a Honor és a Huawei 2019. április 8.
- HONOR kabalaállat tervező pályázat 2019. április 4.
- Az Android 9.0 a Honor 8X-re is elérhető márciustól 2019. március 25.
- Honor kutatás: az AI új távlatokat nyit a formatervezésben is 2019. március 24.
- A Telekomhoz is bekerült a HONOR View20 2019. március 10.
- Új fejezet az AR világában 2019. február 27.
- Honor ajándékok Valentin-napra 2019. február 14.
- Összefogott a látássérültekért a Huawei és a Láthatatlan Kiállítás 2019. január 31.
- Február 7-től kapható itthon a Honor View20 2019. január 31.
- Itt a HONOR legújabb csúcskészüléke, a Honor View20 2019. január 22.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Az AI nemcsak tudja, hogy mit lát, hanem ismeri is
Elég csak célozni és ellőni azt a körülbelül 25 000 szelfit és a még ennél is lényegesen több képet – amelyet egy ember átlagosan élete során készít –, hogy mesteri fotókat kapjunk a mesterséges intelligencia támogatásával. Egyre fontosabb szerepet tölt be az életünkben a vizuális történetmesélés, így az okostelefon márkák – köztük a Honor is – egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kamerák fejlesztésekbe.
Bármelyik kamera képes arra, hogy rögzítse, ami elé kerül, a mesterséges intelligencia megjelenése viszont azt is jelenti, hogy a kamerák értik, amit látnak. Fogalmazhatunk úgy is, hogy a telefon szeme és az agya összeköttetésben áll egymással.
A Honor View20 AI objektumfelismerőjét nem lehet ezzel a képpel becsapni, felismeri a házimacskát
„A mesterséges intelligencia és a neurális hálózatok képessége arra, hogy azonosítsák a jelenetet, lehetőséget teremt arra, hogy a lehető legjobb fotó készüljön még akkor is, ha a felhasználó csak céloz és ellövi a képet” – fejtegeti az AI jelentőségét Simon Forrest, a Futuresource Consulting vezető technológiai elemzője. „Meggyőződésem, hogy a felhasználók a legújabb telefonokkal észreveszik a jobb képminőséget, miközben a technológia szépsége az, hogy nem kell érteniük, hogyan működik. Az okostelefongyártók tekintetében a kameramegoldások jelentik a legnagyobb különbséget, ezért jelentős erőforrásokat csoportosítanak innovációra” – emeli ki Forrest.
A ma embere átlagosan 25 000 szelfit készít élete során, emiatt a gyártók jelentős összeget költenek a minél jobb minőségű előlapi kamerák fejlesztésére is. Ez egyaránt jelent hardveres és szoftveres fejlesztést, a mesterséges intelligenciával támogatott mobilkamerák a tükörreflexes fényképezőkhöz a megszólalásig hasonlító eredményességgel képesek elmosni a hátteret, ezzel is kiemelve a témát. A különféle képjavító algoritmusok mellett viszont számos más szempontból is megváltoztatja az életünket a mesterséges intelligencia: a jelenetfelismerésen túl konkrét objektumokat, így híres épületeket, hidakat, vagy festményeket, szobrokat is egyre nagyobb számban ismer fel a telefon, ennek köszönhetően pedig könnyebb a tájékozódás, rengeteg információhoz juthatunk arról, amit látunk, ez jelentős lépés a világ felfedezésében.
A Honor View20 például anélkül optimalizálja a beállításokat, hogy a felhasználónak bármit is állítania kellene. Egy szemvillantás alatt ismer fel több mint 1500 tárgyat, a folyamatos tanulás során pedig ez a szám egyre csak növekszik.
Az AI hatása nem merül ki a felhasználói élmény javításában. Az Economist Intelligence Unit (EIU), a Honor megrendelésére készített 2018-as riportja* szerint a mesterséges intelligencia felgyorsítja az anyagtudományokat és segít a tudósoknak, hogy minden korábbinál gyorsabban fedezzenek fel új vegyületeket. A kutatásban megkérdezett szakemberek hisznek abban, hogy a hajlítható telefonok már 2020-ra elterjedhetnek a fentiek eredményeképp.
________________
*Az Economist Intelligence Unit jelentése, a „Prioritisation and precision: How artificial intelligence and design thinking will transform technology production” különböző innovációk hatását vizsgálta a terméktervezés és gyártás során a technológiai iparban. A Honor megrendelésére készített 2018-as elemzés egy olyan kérdéssoron alapult, amelyet 325 vezető beosztású döntéshozó töltött ki a technológiai iparból. A résztvevők öt országot képviseltek: Kínát, Japánt, Dél-Koreát, Németországot és az USA-t.