Kapcsolódó cikkek
- Sportalkalmazás készült a budapestieknek 2019. július 16.
- Fesztiválozz a környezetünket is védve a Balaton Sound-on! 2019. július 4.
- A Vonatinfó új neve: MÁV 2019. július 1.
- Se készpénz, se jegy, de még mobil sem kell az új parkolási rendszerhez 2019. június 14.
- A MediCall mobilalkalmazás segített egy 3 éves kisfiúnak 2019. június 13.
- Már használható a MÁV-START Vonatinfó applikációja 2019. június 6.
- Az autósokkal ünnepli szolgáltatásainak bővülését a Parkl 2019. május 28.
- Az Apple Pay már a FlixBus magyar utasainak is elérhető 2019. május 22.
- Az Erste mobilos ügyfelei mostantól otthon hagyhatják a pénztárcájukat 2019. május 6.
- Nincs büntetés és felesleges költség az I-cell parkolási okosmegoldásával 2019. május 6.
Legfrissebb híreink
Bővül a MÁV alkalmazás
A Formula 1 Magyar Nagydíj idején, augusztus 1. és 5. között a H8-as és H9-es (gödöllői és csömöri) HÉV vonalakon is elérhetővé válik a MÁV alkalmazásban az online jegyértékesítés a MÁV-START Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. együttműködésének eredményeként.
Az értékesítés fejlesztése mellett a MÁV-HÉV Zrt. a Formula 1 Magyar Nagydíj idejére nagyobb kapacitással, hétvégén 3 helyett 6 kocsis szerelvények közlekedtetésével készül a H8-as HÉV-en.
A MÁV alkalmazás használata
Jegyvásárlás és a jegy felhasználása
- Első lépésként be kell állítani az induló és érkező állomást a H8/H9-es HÉV vonaláról. A MÁV alkalmazásban a HÉV-állomásokat az állomás neve után írt „H” betű jelöli, minden esetben a konkrét állomás nevét kell megadni.
- A MÁV alkalmazásban több utast (pl. családtagokat) és azok korosztályát, kedvezményeit is lehet rögzíteni, egy későbbi utazás alkalmával az utasnak azok nevét kell választani, akiknek jegyet kívánnak venni. Minden megvásárolt jegyen külön szerepel az azt felhasználó utas neve, és csak az az utas használhatja fel, akinek személyazonosító adatait a vásárlási felületen megadták. A jegyellenőrzéskor ezért minden esetben fel kell tudni mutatni a személyazonosításra alkalmas okmányt is.
- Ha az utas rendelkezik a Budapesten belüli szakaszra szükséges BKK vonaljeggyel vagy bérlettel vagy egyéb, Budapest közigazgatási határán díjmentes utazásra jogosító okmánnyal, azt beállítva a teljes vonalra lekérdezheti a menetrendet, valamint a közigazgatási határon túli szakaszra megválthatja HÉV jegyét.
- Amennyiben az utas nem rendelkezik a fővároson belüli részre érvényes jeggyel, kizárólag a külső szakasz (Ilonatelep és Gödöllő, valamint Szabadságtelep és Csömör közötti vonalszakasz) állomásai között választva tudja megadni utazási viszonylatát. Ebben az esetben a teljes H8/H9-es HÉV viszonylati menetrendekért az Állomásinformáció illetve a Vonatinformáció menük használhatók.
- Fontos, hogy bár a MÁV alkalmazásban ki kell választani egy vonatot, azonban a HÉV-re váltott menetjegy továbbra sem konkrét járatra szól. A vonatválasztás csak az érvényességi idő kezdetét jelöli meg, ezt követően bármely H8/H9-es HÉV-en lehet utazni az adott viszonylaton, a vásárlást követően egy alkalommal, másnap hajnali 3 óráig.
Az alkalmazás által biztosított rugalmasságot a felhasználók az első használatot követően tudják majd tapasztalni, ugyanis az első vásárlás alkalmával végig kell menni a kötelező regisztrációs lépeseken: pl. felhasználói adatok megadása, elektronikus számlaadat beállítása, esetleg bankkártyaadatok eltárolása. A későbbi vásárlások során ezek az adatok előhívhatók és felhasználhatók, és szükség esetén módosíthatók is. A MÁV alkalmazásban több utast (pl. családtagokat) és azok kedvezményeit, korosztályát is lehet regisztrálni, egy későbbi utazás alkalmával már csak ki kell választani azok nevét, akiknek jegyet kívánnak venni.
Fizetés
A bankkártyás fizetés az OTP SimplePay online fizetési rendszerében történik, ahol lehetőség van a kártyaadatok elmentésére is a későbbi vásárlásokhoz. A MÁV-START a MÁV alkalmazásból nem ismer meg és nem tárol semmilyen banki adatot, azokat továbbra is csak a fizetési szolgáltató kezeli.
Visszatérítés
A MÁV alkalmazással vásárolt jegy csak az érvénytartam kezdetét megelőzően, a vásárlási felületen közzétett feltételek szerint, és csak az alkalmazással téríthető vissza. Pénztári visszatérítés nem lehetséges. Különleges esetekben és a vasúttársaság hibájából szükségessé vált visszatérítés esetén a MÁV-START ügyfélszolgálatához kell fordulni. Online visszatérítés esetén a kezelési költség mértéke kedvezőbb az üzletszabályzatban előírtnál – a visszatérítendő menetdíj 10 százaléka.
Az online HÉV-jeggyel kapcsolatban az utasok a https://www.mav-hev.hu/mav-mobilalkalmazas oldalon találhatnak további hasznos információkat (GYIK).