Legfrissebb híreink
- Új AI-képességekkel, erősebb gaming teljesítménnyel és hatékonyabb funkciókkal érkeznek az új Samsung monitorok
- A QNAP bemutatja a Hybrid Backup Center felhőplatformot
- HONOR: Kérdezz egy nagyit
- QNAP: Megjelent a myQNAPcloud Storage
- Hogyan forradalmasítják a szoftverek és a mesterséges intelligencia az érzékelőket?
Az eredményes influenszer marketing ismérvei
Magyarországon még csak gyerekcipőben ballag, azonban például az Egyesült Államok és más országok már élen járnak a használatában. Az influenszer marketing, mint online marketing eszköz, már a mindennapok része számos cég üzleti tevékenységében.
Itthon, ha látunk egy nagyobb hatásfokú influenszer kampányt, jogos a feltételezés, hogy esetleg amerikaiak indították. Pedig elegendő lenne tisztában lenni néhány alapvető szabállyal, és máris elterjedne ez az eszköz a hazai kis- és középvállalkozások szintjén is.
Milyen hibákat kerüljünk el?
A magyar cégek most kezdik, sok esetben saját kárukból okulva megismerni a megfelelő influenszer használat ismérveit. Legtöbben még elkövetik azt a hibát, hogy egyszerűen csak kiválasztanak egy általuk kedveltnek gondolt influenszert, és őt kérik fel a cég termékének vagy szolgáltatásának bemutatására valamilyen formában.
A felkérést sokszor nem előzi meg semmilyen kutatás arra vonatkozólag, hogy van-e, lehet-e potenciálisan bármilyen kapcsolata az influenszernek az adott termékkel, szolgáltatással. Másrészről nem biztos, hogy egy többszázezres követéssel rendelkező influenszer hozza meg a várt eredményt a cég termékére vonatkozóan.
Ezt a szakmát is tanulni kell
Akik csak most kezdik el megtanulni ennek az eszköznek a csínját-bínját, fontos, hogy először ne saját maguk próbálkozzanak a teljes megvalósítással. Célszerű egy egész évre kiterjedő influenszer stratégiát kidolgozni. De hogyan vágjunk bele? Kikkel dolgozzunk együtt? Egy vállalkozásnak, amely influenszer kampányt akar felépíteni, tisztában kell, hogy legyen ezekkel a kérdésekkel.
Határozd meg a célod, az elvezet az ideális influenszeredhez
Ha például a márkaismertség fokozása a cél, akkor sokkal inkább javasolt egy megainfluenszer alkalmazása, akinek többszázezres a követőtábora. De ha egy kampányban az értékesítési eredmények növelése a célkitűzés, akkor ahhoz a projekthez jobban illik egy mikroinfluenszer.
Az eladási számok magukért beszélnek: amikor Szilágyi Áron olimpiai bajnok kardvívó osztja meg, hogy milyen táplálékkiegészítőket használ, többen fognak vásárolni, mintha ezt Kasza Tibi osztotta volna meg.
A termék igazodjon az influenszer célközönségéhez
Ha nem az influenszerhez testhez álló termék kerül bemutatásra, könnyedén hitelét vesztheti mind a befolyásoló személy, mind pedig a megbízó cég. Szerencsére vannak olyan influenszerek, akik nem csak a megbízási díj összegét nézik és a tőlük távol álló terméket vagy szolgáltatást nem mutatják be.
Az egyik legsikeresebb dizájner bloggerel, a PandArte alkotójával forgatott a Yellow Bird Content and Lead Agency 2 éve rövid filmeket az Oázis kertészet megbízásából. A Yellow Bird Content and Lead Agency egy olyan tartalomszolgáltató ügynökség, amely képes arra, hogy hatékony online kommunikációja révén kiemelje cégedet a napjainkra oly jellemző reklámzajból.