Ezek a trendek alakítják jelenleg a mobil marketing iparágat

Kütyü Magazin - 2022. november 23.

Az elmúlt évtizedben a mobil marketing szektor jelentős fejlődésen ment keresztül a technológiai újításoknak és a fogyasztói magatartás változásának köszönhetően. Napjainkban már tevékenységek széles skáláját öleli fel, a hagyományos SMS marketingtől kezdve az olyan kifinomultabb megoldásokig, mint a helyalapú hirdetések, és az üzenetküldő alkalmazásokon belüli marketing. Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet lehessen kihozni a mobil marketing új lehetőségeiből, a vállalkozásoknak érdemes megismerni azok képességeit és a háttérben álló trendeket is.

Mobil marketing: legújabb trendek

1. A mobileszközök mint az internethez való elsődleges hozzáférési mód, alapvetően megváltoztatja a fogyasztók és a vállalkozások közötti interakciót

A fogyasztói magatartásban bekövetkezett változás arra kényszeríti a márkákat, hogy marketing és értékesítési stratégiáikat a célcsoport igényeihez igazítsák. Lehet, hogy ez 2022-ben nem hangzik akkora újdonságnak, azonban számos vállalkozás még mindig nem rendelkezik mobilbarát weboldallal vagy alkalmazással, így hátrányba kerülnek, mivel olyan potenciális ügyfelekről maradnak le, akik a hordozható eszközeiket használják vásárlásra.

Érdemes meggyőződni tehát arról, hogy a vállalat webhelye reszponzív és kis képernyőn is könnyen használható legyen. Mindezek mellett megfontolandó egy mobilalkalmazás fejlesztése, ami által még lebilincselőbb élményt lehet nyújtani az ügyfeleknek. Fontos továbbá, hogy a marketing- és reklámkampányokat úgy érdemes megtervezni, hogy a mobilos felhasználókat is szem előtt tartsuk. Ha pedig valaki még nem használja az üzenetküldő alkalmazásokat, akkori az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyik leghatékonyabb csatornájának lehetőségeit hagyja ki.

Globális trendek a digitális fogyasztásban

2. A mobilinternet térnyerésével a márkáknak új módszereket érdemes alkalmazni a kreatív tartalomgyártáshoz

Mivel egyre jobban támaszkodnak az emberek a mobileszközökre az internet eléréséhez, a vállalkozások alkalmazkodnak a trendhez, és egyre inkább mobil platformon népszerűsítik a termékeket és a szolgáltatásokat. A márkák már nem támaszkodhatnak kizárólag a számítógépes asztali kampányokra – ott kell elérniük a célcsoportot, ahol annak tagjai aktívak. Ez azt jelenti, hogy a kisebb képernyőkre optimalizált hirdetéseket szükséges készíteniük, viszont ez kihívást jelenthet. Megéri viszont az erőfeszítést, mivel a mobilinternetet használók száma nem csak növekszik, hanem több időt is töltenek az interneten, illetve minden eddiginél többet használják az eszközeiket.

Példák a Viber applikáción belüli hirdetésekre

Érdemes tehát olyan mobilbarát tartalmat készíteni, amely könnyen olvasható és irányítható. Mivel egyre több ember használja okostelefonját az internet elérésére, fontos, hogy a márkák gondoskodjanak a megfelelően elérhető tartalmakról. 

Tippek:

– rövid, tömör mondatok használata;

– felsorolások alkalmazása a könnyebb olvashatóság érdekében;

– hosszabb szövegek használatának elkerülése;

– képek és videók mérsékelt megosztása.

3. A mobil vásárlás és a mobil kereskedelem növekedése

Manapság mindenki az okostelefonját és a tabletjét használja arra, hogy termékek és szolgáltatások után kutasson, ajánlatokat és kuponokat találjon, valamint online vásároljon. Emellett a márkák egyre több időt és pénzt fordítanak a mobilos kereskedelemre, chatbotokat hoznak létre, vagy üzenetküldő alkalmazásokat használnak a termékeik népszerűsítésére. A számos lehetőséggel rendelkező kommunikációs platform használata lehetőséget nyújt a márkáknak arra, hogy kényelmesen és hatékonyan elégítsék ki ügyfeleik igényeit. A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a marketingút különböző szakaszaiban egyaránt találkozzanak az ügyfelekkel: a figyelemfelkeltéstől kezdve a hirdetési megoldásokon keresztül a konverzió és az értékesítés ösztönzéséig – sőt, a beszélgetéseken keresztül a márkahűség ápolásáig.

A mobilos vásárlás és a kereskedelem népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb a vállalatok növekedési lehetősége. A kényelemre épülő funkcióknak hála az ügyfelek gyakorlatilag bárhol és bármikor vásárolhatnak. A vásárlók könnyed élményre vágynak a mobilos vásárlások alkalmával, a vállalatok számára pedig elengedhetetlen, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak.

4. Az üzenetküldő alkalmazások térhódítása a fogyasztók elérésében

Először is – az üzenetküldő alkalmazásokon folytatott marketing kiemelkedően hatékony. Másodszor, ezek az applikációk megfizethetőek: a költségek gyakran sokkal alacsonyabbak, mint az olyan hagyományos marketingcsatornákon, mint a televízió és a nyomtatott sajtó. Végül pedig, nagyon egyszerűen kezelhetőek. Kis erőfeszítéssel szinte bárki létrehozhat és kezelhet egy üzenetküldő alkalmazáskampányt. Ha tehát valaki azt keresi, hogyan érhet el hatékonyan több ügyfelet, a közösségi média eszközei és az üzenetküldő alkalmazások használata mindenképpen megfontolandóak.

Különböző típusú üzleti üzenetek a Viber jóvoltából

Az üzenetküldő alkalmazások kampányba való bevonása lehetővé teszi, hogy egy márka közvetlenül kommunikáljon az ügyfelekkel, időben küldjön frissítéseket és bejelentéseket, valamint ügyfélszolgálatot biztosítson, illetve promóciós kampányokat futtasson.

5. A mobilos hirdetések növekedése 

A mobilos marketing egyre inkább személyre szabottá válik, a hirdetések a fogyasztók egyéni érdeklődési köre és a viselkedése alapján kiválóan megcélozhatók. Ez a megoldás biztosítja, hogy a marketingüzenetek releváns, érdekes és vonzó tartalommal szolgáljanak a fogyasztók számára, illetve magasabb konverziós arányt eredményezzenek. Ennek köszönhetően a márkák hatékonyabb reklámkampányokat hozhatnak létre, amelyek nagyobb valószínűséggel eredményeznek elégedett, visszatérő vásárlókat.

A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy remekül célzott, személyre szabott reklámüzeneteket küldjenek, ezáltal kapcsolatot teremtsenek a meglévő közönséggel, növeljék a felhasználói lojalitást, valamint új célcsoportokat érjenek el.

Célzott hirdetések egy üzenetküldő alkalmazásban (Viber)

A marketing világa folyamatosan fejlődik. Ami működött tegnap, nem biztos, hogy működni fog ma. Ami pedig ma működik, nem garantált, hogy sikeres lesz holnap. Éppen ezért fontos, hogy mindig tisztában legyünk a legutóbbi trendekkel és fejlesztésekkel, ami által versenyelőnybe kerülhetünk. A legújabb iparági trendek ismeretében megbizonyosodhatunk arról, hogy a leghatékonyabb stratégiákat használjuk a célközönség eléréséhez.

 

szerző: Limor Bailey, a Rakuten Viber ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője

Vissza