Legfrissebb híreink
- Hogyan forradalmasítják a szoftverek és a mesterséges intelligencia az érzékelőket?
- Díjazta a BOOX e-olvasóját a TIME magazin
- Friss adatok: az internet és a tévézés is az ünnepek szerves része volt
- Az LG és a Microsoft együttműködik az otthoni AI kiépítésében
- A CES-en mutatta be legújabb ablakvetítési technológiáját a Continental
Az értékesítési tölcsérek szerepe
Ha el szeretnénk adni valamit, akkor fontos, hogy egy előre megtervezett úton vezessük végig a vásárlót. Így mehetünk biztosra annak tekintetében, hogy nagy esélyünk van a bevétel generálásra. Ha te is vállalkozó vagy és érdekel a téma, akkor mindenképpen tarts velünk!
Értsük meg az ügyfelet
Ahhoz, hogy a lehető legtöbb vásárlást tudjuk generálni, érdemes az ügyfelünk fejével gondolkodni. Ha ezt meg tudjuk tenni, akkor képesek leszünk olyan módon kialakítani az értékesítési folyamatot, hogy az nekünk a legjobb legyen.
Szeretnél bővebben is utánajárni a témának? A HolistiCRM digitális tölcsérekről szóló írásában minden részletet megtudhatsz. Ha beleásod magad ebbe a területbe, akkor biztos lehetsz benne, hogy a befektetett energia meg fog térülni, és sikeresebb leszel a vállalkozásodban.
Természetesen az egész folyamat a hirdetéssel kezdődik, hiszen a látogatóknak valamilyen módon meg kell ismerniük a vállalkozásunkat. Emiatt érdemes komolyabb szinten foglalkoznunk a digitális marketinggel is, hiszen így juthatunk el arra a szintre, hogy olajozottan működjön az értékesítésünk.
Ez pedig sok időt és kísérletezést igényel, azonban mindenképpen megéri. Ha ugyanis eljutunk egy magasabb szintre, onnantól kezdve elindul egy felfelé tartó spirál a cégünkben.
Gépi tanulás az értékesítésben
Természetesen a fejlett világunknak köszönhetően az értékesítési tölcsér kialakítása során is alkalmazhatjuk a gépi tanulás vívmányait. Ennek köszönhetően rengeteg zsákutcától megkímélhetjük magunkat, hiszen a mesterséges intelligencia által sokkal könnyebben és gyorsabban eljuthatunk a célunkhoz.
Persze azt sem egyszerű meghatározni, hogy kiknek szeretnénk értékesíteni, a jó és eredményes stratégia kidolgozásához viszont erre is szükség van. Ez közel sem mindig egyszerű folyamat.
Vannak olyan vállalkozások, ahol ez könnyebb, mint például a kiskereskedelem vagy különféle árucikkek értékesítése. Azonban számos olyan iparág van, ahol igencsak fel tudja adni a leckét az ideális vásárló definiálása.
Ezt az elemzést pedig minden esetben muszáj elvégeznünk, hiszen így fogjuk tudni felállítani a megfelelő stratégiát. Mindig arra a célközönségre kell specializálnunk a kampányokat, ahol feltételezhetjük, hogy vásárlóra találunk az értékesíteni kívánt termékeinket vagy szolgáltatásainkat illetően.
Okos költségelosztás
A marketing kampányaink, illetve az értékesítési tölcsér kialakítása esetében is igaz az, hogy érdemes okosan elosztani a költségeinket. Nem feltétlenül mindig az a jó megoldás, ha rengeteg pénzt belepumpálunk a kezdetektől fogva, hiszen ha ezt stratégia nélkül tesszük, akkor lehet, hogy soha nem fog megtérülni.
Emiatt mindig érdemes megtervezni a lépéseket, és marketinges, valamint értékesítési szakemberek segítségét igénybe venni. Így minimalizálhatjuk az esélyét annak, hogy feneketlen kútba öntjük a nehéz munkával megkeresett pénzünket. Vágj bele te is az értékesítési tölcséred kialakításába!