Kapcsolódó cikkek
- Az MWC látogatói első kézből ismerhetik meg a Galaxy AI által támogatott Galaxy S24 szériát 2024. február 27.
- Magyarországra is érkezik a HONOR Pad 9! 2024. február 26.
- Indul a „HONOR AI korszak”: érkezik a HONOR Magic6 Pro és a HONOR MagicBook Pro 16 2024. február 26.
- A Xiaomi bemutatta az újgenerációs Leica optikával ellátott Xiaomi 14-et 2024. február 26.
- Itt a HMD, azaz a Human Mobile Devices 2024. február 26.
- Egyre jobban veszik a magyarok a legdrágább telefonokat 2024. február 25.
- Autót is vezethetsz a HONOR szemkövető funkciójával! 2024. február 22.
- A mobilfotózást forradalmian megújító innovációk jönnek 2024. február 20.
- Még több telefont tudnak naponta átvizsgálni a Rejoy.hu központi szervizlaborjában 2024. február 15.
- Felhasználói vélemények is formálták a HONOR okostelefonját 2024. február 14.
Legfrissebb híreink
- Ez lett a legdrágább Casio karóra, ami hazánkban eddig valaha forgalomba került
- Az AGON by AOC bemutatja ünnepi gamer ajándékötleteit
- Az új GX7 fejlett WOLED technológiával és csatlakoztatási lehetőségek egész sorával érkezik
- A legtöbben Black Fridayre várnak a vásárlással, a HONOR pedig ebben is segít
- Érkezik a One UI 6 Watch frissítés a régebbi okosórákra
Kapcsolj ki, és éld meg a pillanatokat!
A Human Mobile Devices, Európa vezető okostelefon-gyártója a Mattellel, a világ egyik legismertebb amerikai játékgyártó cég tulajdonosával karöltve 2024 nyarán elhozza a Barbie Flip Phone-t.
Az 1959-ben berobbant, fekete-fehér csíkos fürdőruhában feszítő No. 1 Barbie-tól, az 1992-es, merész Totally Hair Barbie-n át, Barbie a mai napig egy igazi stílusikon. Az újonnan piacra kerülő telefon pedig mindezt az időtlen eleganciát, és a nőkben rejlő erőt fűszerezi meg egy csipetnyi rózsaszín hozzáadásával, és teszi különlegessé az elmaradhatatlan ragyogás fényével.
A Human Mobile Devices marketingigazgatója, Lars Silberbauer elmondta: „Eljött az ideje annak, hogy a 'reels-ek' és a social media világát valódi, megélt pillanatokra cseréljük, és fellélegezhessünk a folyamatos online jelenléttől. Izgatottak vagyunk, hogy a Mattel személyében egy olyan vállalattal dolgozhatunk együtt, amely támogatja az értékteremtő innováció és a társadalmi változások iránti elkötelezettségünket.”
Ruth Henriquez, a Mattel európai, közel-keleti és afrikai régiójának termékmenedzsere elmondta: „A Mattel szívét és lelkét a design és az innováció adja, a legújabb együttműködésünk pedig egy újabb lépés ebbe az irányba. A Barbie x HMD érkezése izgalmas pillanat minden Barbie-rajongó számára, és emlékezetes volt a Mobile World Congressen bemutatni a világnak az együttműködésünket.“
Az összecsukható klasszikus telefonokat világszerte a digitális detox egyik legjobb módszereként ismerik, és szeretik – egy olyan világban, ahol majdnem tízből négy (38%) 16 és 24 év közötti fiatal aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt az okostelefonjával.* Az Egyesült Államokban a Z generáció egyharmada próbálja aktívan korlátozni a közösségi médiával töltött idejét, és ezzel egyidejűleg folyamatosan csökken az ún. FOMO, azaz „kimaradástól való félelem” jelentősége is.**
Ráadásul egyedül a Z generációnak csökkent a közösségi médiával töltött ideje 2021. első negyedéve óta: a barátokkal való online chatelés 2021 óta 13%-kal lett kevesebb, a személyes találkozások száma viszont 28%-kal nőtt a 16—24 évesek körében.***
Egyre több Z és Y generációs dönt úgy, hogy a mentális egészségük érdekében korlátozzák a képernyő előtt töltött idejüket, a #bringbackflipphones trend pedig már több mint 60,2 milliós nézettséget ért el a TikTokon.****
Ez nem csak egy generációs jelenség, hanem egy kulturális mozgalom is: a 2021-ben induló „kapcsold ki!” trend egyre nagyobb lendületet nyer, ahogy minden korosztály keresi az egyensúlyt a digitalizálódó világban. A nyomógombos telefonok pedig visszatérőben vannak: a HMD jelentése szerint az összecsukható telefonok eladásai több mint duplájukra nőttek Európában 2022 és 2023 között, és további növekedés várható 2024-ben is. Mindeközben hírességek is beállnak a sorba, mint például Michael Cera (kanadai színész és zenész), aki szintén a „flip phone” életstílust választotta.
Arne Mathiasen, a klasszikus telefonok mozgalmának aktív támogatója Dániában segít fiataloknak a kikapcsolódásban, így abban is, hogy megélhessék a jelen pillanatot. Eddig több mint 1500 egyetemi hallgatót győzött meg arról, hogy az okostelefonjuk helyett nyomógombos telefont használjanak. „A diákjaim olyan kísérletekben vettek részt, amelyek során 10 napig klasszikus telefont használtak. Ekkor észrevehetően többet beszélgettek egymással, jobb alvásról számoltak be, és az elmondásuk alapján kevesebbet szorongtak. De minden az egyensúlyról szól: általában azt javaslom nekik, hogy használják úgy a telefonjukat, mintha egy táblagép lenne – csinálják meg vele, amire éppen szükségük van, de aztán tegyék le, ne vesszenek el benne.” – árulta el Arne.
__________________________
*GWI Core, Q3 2023, 16-24 év közötti internethasználók, minden helyszín
**GWI „Social Behind the screens” 2023, 16–64 év közötti internetfelhasználók, 16-64, minden helyszín
***GWI „Social Behind the screens” 2023, 16–64 év közötti internetfelhasználók, 16-64, minden helyszín
****Google Search TikTok nézettség