Kapcsolódó cikkek
- Forradalmi innováció született az orvosi képalkotásban 2024. március 9.
- 2024-ben a kvantumszámítástechnika lehet az új mesterséges intelligencia 2024. január 21.
- VR élmény dokumentumfilmekben? 2023. november 9.
- Ezeken a területeket vethető be az Apple Vision Pro 2023. szeptember 26.
- Szórakoztató kalóriaégetés 2023. június 2.
- Virtuális lakberendezés, IoT eszközök és egyedi felhasználói élmények 2023. március 26.
- Öt terület, ahol robbanhat a VR/AR a következő években 2022. január 19.
- Jönnek a „hibrid plázák” 2021. december 27.
- VR szemüveg és program segíti a gyerekek gyógyulását 2021. szeptember 27.
- VR technológiát kínál az Emirates 2021. szeptember 14.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Virtuális űrutazás a SpaceBuzz segítségével
Hazai fejlesztésű és gyártású VR űrkabinban élhetik át az iskolások az űrutazás élményét. A SpaceBuzz-HU VR Űrkabin segítségével a Nemzetközi Űrállomás körül tett sétán úgy pillanthatják meg a Földet, ahogyan az űrben az űrhajósok. A virtuális űrutazás része a SpaceBuzz oktatási programnak, amely a tanulóknak saját átélt élményeken keresztül mutatja meg, milyen törékeny is a bolygónk, mennyire fontos rá vigyáznunk. Egyúttal abban is segít, hogy a mérnöki és természettudományok iránt felkeltse a gyerekek érdeklődését.
100 százalékban magyar fejlesztéssel és gyártással épült meg a SpaceBuzz-HU VR Űrkabin, ami virtuális űrutazást biztosít a hazai és határon túli magyar iskolák tanulói számára. A VR űrkabinban a speciális magyar tartalomnak köszönhetőn a gyerekek egy közel 4 perces űrsétát tehetnek a Nemzetközi Űrállomás körül, illetve részt vehetnek egy 15 perces VR űrutazáson. Mindez az iskolák számára ingyenes SpaceBuzz oktatási program keretében valósul meg, amelynek célja, hogy felkeltse a gyerekek érdeklődését a klíma- és környezetvédelem problémái és feladatai iránt, segítse a jövő generáció felelős magatartását, és erősítse a fiatalok kíváncsiságát a természettudományok, a technológia, a mérnöki tudomány és a matematika (STEM) iránt.
„A műszaki, az informatikai és a természettudományok magas szintű ismerete nemcsak az űrkutatáshoz és űrtechnológiához elengedhetetlen, hanem bármilyen kutatás-fejlesztési tevékenység alapját is jelenti. Ahhoz, hogy ezekben a szakterületekben a fiatalok is örömmel és kíváncsisággal elmélyedjenek, érdemes új, izgalmas technológiai eszközöket bevonni” – hangsúlyozta Dr. Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium űrkutatásért felelős miniszteri biztosa a SpaceBuzz-HU VR Űrkabin bemutatóján, amelyet már Kapu Tibor, a HUNOR Magyar Űrhajós Program kiválasztott kutatóűrhajósa is letesztelt.
„A SpaceBuzz oktatási program lényege, hogy élményalapú, vagyis a gyerekek nem csupán kívülről nézik, hanem át is élhetik az űrutazást és azt az ún. Overview hatást, amikor a bolygónkat a világűrből láthatjuk. A virtuális űrséta, illetve az űrutazás során rádöbbenhetnek arra, hogy milyen törékeny és védtelen a Föld, sokkal jobban kell vigyázni rá. Ezzel együtt fokozódik az érdeklődésük a természet- és műszaki tudományok iránt, és az együttműködési, kreatív és kommunikációs képességeik is erősödnek” – számolt be az eddigi tapasztalatokról Zentai István, a SpaceBuzz Hungary Közhasznú Alapítvány kuratóriumi elnöke.
Az oktatási program keretén belüli VR élményt korábban a holland SpaceBuzz rakéta tette lehetővé, azonban ez csak korlátozottan volt elérhető a hazai iskolák számára. Az alapítvány ezért egy teljesen magyar fejlesztésű és gyártású rakétarészt épített. Itt azonban nem állnak meg, a cél ugyanis egy saját hazai rakéta építése, amelyben egyszerre akár 12 résztvevő élheti át a VR élményt.
„A jelenkor egyik jelentős kihívása a fenntartható jövő biztosítása – beleértve a klímaváltozást, a környezetvédelmet, az erőforrások felhasználását, az energiaellátást. Meggyőződésünk, hogy mindezek érdekében az egyik legfontosabb feladat a fiatalok oktatása, hiszen belőlük lesznek a jövő mérnökei, kutatói, tudósai, tanárai, jogászai, mezőgazdászai, döntéshozói, gazdasági, pénzügyi és politikai vezetői. Elengedhetetlen ezért, hogy a jövő generációja is tisztában legyen a jelen feladataival, hiszen a megoldások egy része tőlük várható” – hangsúlyozta ki az alapítvány vezetője.