Mostantól mesterséges intelligencia segít a Telekom appban

Kütyü Magazin - 2025. május 29.

Májusától a Telekom alkalmazásban elérhető új funkció, a Magenta AI, mesterséges intelligencia segítségével válaszol az ügyfelek kérdéseire és kéréseire. Ez az innovatív megoldás minden felhasználó számára hozzáférést biztosít a gyorsan fejlődő AI-technológia előnyeihez – külön alkalmazás letöltése nélkül.

A Magenta AI a Perplexity rendszerre épül, amely az egyik legmodernebb AI-alapú válaszmotor. Olyan csúcstechnológiás modelleket használ, mint a GPT-4.1, a Claude Sonnet 4.7 és az o-4 mini, hogy valós időben keressen információkat az interneten, és megbízható válaszokat adjon – legyen szó tájékozódásról, ötletelésről vagy inspirációról.

A Magenta AI nemcsak információkeresésben, hanem az ügyintézésben is segít: ha a felhasználó Telekomos szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdést tesz fel, az AI automatikusan a Vanda chatbothoz irányítja. A rendszer folyamatosan fejlődik, így nem egy fix tudásbázist kínál, hanem napról napra bővülő lehetőségeket és funkciókat.

 

 

A Telekom friss felmérése szerint a magyar felhasználók nyitottak az AI-alapú megoldásokra, azonban sokan bizonytalanok, hogyan is kezdjenek bele a használatukba. Bár a válaszadók 81%-a szerint a mesterséges intelligencia rengeteg lehetőséget rejt magában, mindössze 37%-uk alkalmazza rendszeresen a mindennapi életben, például e-mailek vagy üzenetek írására – jellemzően a fiatalabb, képzettebb városi lakosság és a diákok.

A Telekom célja, hogy a Magenta AI szolgáltatással és közösségi média felületein folytatott edukációval segítse ügyfeleit abban, hogy bátran és tudatosan használják a mesterséges intelligencia kínálta lehetőségeket.

„A mesterséges intelligencia felgyorsította a digitális átalakulást, és azok lesznek a nyertesei, akik gyorsan képesek kihasználni ezt a tudást és kapacitást. A Magenta AI bevezetése mérföldkő a hazai digitalizációban. Ezzel az új funkcióval minden Telekom app felhasználónak lehetőséget adunk arra, hogy a mesterséges intelligencia a mindennapi életük részévé váljon – ez az, amit mi országtuningnak nevezünk.” – nyilatkozta Pereszlényi Zoltán, a Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

 

English Summary

Starting in May, Telekom’s mobile app now features Magenta AI, an advanced artificial intelligence tool that responds to customer questions and requests. Powered by Perplexity and state-of-the-art models like GPT-4.1, Claude Sonnet 4.7, and o-4 mini, it enables real-time, trustworthy information retrieval and assistance. Magenta AI is available to all app users without needing to install anything extra, and even supports customer service by redirecting inquiries to Telekom’s Vanda chatbot. With this launch, Telekom aims to make AI more accessible and useful for everyday tasks, especially for users who are curious but unsure where to start.

 

Vissza